Rejestrujesz pacjentów przez telefon – czy musisz uzyskiwać zgodę na przetwarzanie danych
Jeśli pacjent umawia się telefonicznie na skorzystanie z usługi medycznej, nie jest potrzebna żadna zgoda. Gdy placówka próbuje taką zgodę uzyskać, jest to nieuprawnione działanie. Na co jeszcze zwrócić uwagę w rejestracji?
- Przy umawianiu telefonicznym na usługi medyczne placówka nie musi uzyskiwać dodatkowej zgody na przetwarzanie danych pacjenta, jednak jest obowiązana informować o zasadach przetwarzania i ochrony danych osobowych. Dodatkowe zgody nie powinny być wymuszane czy domniemane.
- Jeżeli placówka chce nagrywać rozmowy z pacjentami, musi poinformować o tym fakcie na początku rozmowy; jeżeli natomiast chce upublicznić takie nagranie, musi uzyskać na to zgody pacjenta, chyba że nagranie zostanie zmodyfikowane tak, aby nie można było ustalić tożsamości rozmówcy.
- Administrator danych powinien przestrzegać zasad bezpieczeństwa podczas rozmów telefonicznych. Nigdy nie przekazywać szczegółowych danych bez potwierdzenia tożsamości rozmówcy i jego upoważnienia. Zasada ta dotyczy także informacji marketingowych, na przesyłanie których drogą elektroniczną i telefoniczną wymagana jest zgoda pacjenta.
- Czytaj też:
- Zgody na przetwarzanie danych osobowych - czy w świetle RODO trzeba je uzyskiwać od pacjentów
- Jak dostosować formularze zgód pacjenta do RODO
- Czy pozyskując numer telefonu, należy informować pacjentów o przetwarzaniu danych osobowych
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych – kiedy musisz ją uzyskiwać
Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce
Zyskujesz:
- ✔ Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
- ✔ Alert E-zdrowie
- ✔ Porady email od eksperta
- ✔ Gotowe wzory dokumentów
- ✔ Udział w webinarach
Logowanie