Wprowadzono standard organizacyjny teleporady w podstawowej opiece zdrowotnej

/appFiles/site_125/images/autor/Zt5OaivGWzYfyPL.jpeg

Autor: Anna Wilińska-Zelek

Dodano: 25 września 2020
Wprowadzono standard organizacyjny teleporady w podstawowej opiece zdrowotnej

Poinformowanie pacjenta podczas teleporady, czy konieczna jest osobista wizyta u lekarza, zapewnienie poufności i bezpieczeństwa podczas przesyłania cyfrowej dokumentacji medycznej, a także odpowiednie potwierdzenie tożsamości rozmówcy – takie standardy organizacyjne zgodnie z najnowszymi przepisami muszą spełnić przychodnie POZ. Oto szczegóły i termin na dostosowanie się.

Przychodnie POZ muszą dostosować swoją działalność do wymagań określonych w rozporządzeniu ministra zdrowia z 12 sierpnia 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej (weszło w życie 29 sierpnia). Ponadto w organizacji teleporad powinny uwzględnić Wytyczne konsultanta krajowego w dziedzinie medycyny rodzinnej dotyczące teleporad w podstawowej opiece zdrowotnej udzielanych w czasie epidemii wywołanej wirusem SARS-CoV-2 z 14 sierpnia 2020 r. Sprawdź, czy spełniasz wszystkie warunki niezbędne do świadczenia usług, zgodnie z wprowadzonym standardem organizacyjnym.

Pozostało jeszcze 88 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Dołącz do prenumeratorów magazynu

"Dokumentacja Medyczna w Praktyce"

Sprawdź ofertę »
Zyskujesz:
  • fachowe rozwiązanie Twojego problemu
  • alerty prawne na Twój e-mail
  • gotowe wzory dokumentów
Okładka dokumentacja medyczna