5 sposobów, które zmniejszą liczbę skarg pacjentów

/appFiles/site_125/images/autor/Bg7iGH5f9qYVEZ1.jpeg

Autor: Piotr Miadziołko

Dodano: 11 maja 2016
5 sposobów, które zmniejszą liczbę skarg pacjentów

Wciąż rośnie liczba roszczeń pacjentów w stosunku do podmiotów leczniczych i lekarzy. Dlatego - warto informować pacjentów, żeby skargi składali bezpośrednio do placówki i poinformować ich o obowiązującej procedurze. Problemy lepiej rozwiązywać samodzielnie tzn. z pominięciem NFZ i innych organów kontroli.

Obecne przepisy – ustawa z 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta – nie zabraniają pacjentom składania skarg, reklamacji i zażaleń na zachowanie lekarza czy personelu medycznego, a także na realizację procedury medycznej. Skala takich wniosków rośnie i jest codziennością w podmiotach leczniczych w Polsce. Nie ma dnia, aby do któregoś z podmiotów leczniczych taki wniosek nie wpłynął. Ich zasadność jest oczywiście rozpatrywana, nawet przez sądy.

Pozostało jeszcze 85 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Dołącz do prenumeratorów magazynu

"Dokumentacja Medyczna w Praktyce"

Sprawdź ofertę »
Zyskujesz:
  • fachowe rozwiązanie Twojego problemu
  • alerty prawne na Twój e-mail
  • gotowe wzory dokumentów
Okładka dokumentacja medyczna