Jak zadbać o bezpieczeństwo e-recept i jakie dane pacjenta są wymagane

Lekarze coraz częściej wystawiają e-recepty. Umożliwiła to nowelizacja ustawy o zawodzie lekarza i lekarza dentysty. W związku z tym pojawiają się pytania, jakich danych mogą żądać od pacjentów, aby wystawić ten dokument i jednocześnie nie naruszyć regulacji dotyczących ochrony danych osobowych?
Elektroniczne recepty to kluczowa e-usługa, której wdrożenie przewidziano w ramach procesu informatyzacji ochrony zdrowia. Pacjent udaje się do lekarza, ten wystawia receptę lub paczkę recept, podpisuje ją profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym, a następnie wysyła na Platformę P1. Wszystkie dane trafiają w tzw. technologiczną chmurę, na serwery rządowego systemu „recepta” i stamtąd są dostępne dla NFZ i innych podmiotów. Zasada wystawiania takich recept jest inna niż tych papierowych. Poznaj szczegóły.
Logowanie
Dołącz do prenumeratorów magazynu
"Dokumentacja Medyczna w Praktyce"
Sprawdź ofertę »- fachowe rozwiązanie Twojego problemu
- alerty prawne na Twój e-mail
- gotowe wzory dokumentów
Podobne artykuły
Zobacz również
