
Teleporady musisz udzielić w ciągu doby – poznaj nowe wytyczne
Rejestrując pacjenta na teleporadę, przychodnie podstawowej opieki zdrowotnej będą musiały udzielić mu świadczenia w ciągu doby – takie zmiany wprowadza nowy standard organizacyjny teleporady w podstawowej opiece zdrowotnej. Poznaj kluczowe zmiany w przepisach i dowiedz się, co niepokoi środowisko lekarskie.

Jak uniknąć błędów przy udzielaniu teleporad
Podczas pandemii COVID-19 teleporada staje się standardem świadczenia usług medycznych. Poznaj najważniejsze zasady i obowiązki informacyjne, które musisz dopełnić, aby uniknąć sankcji.

Karty teleporad – jak zmniejszyć ryzyko krótkiego czasu przechowywania tej dokumentacji
Placówki medyczne obawiają się krótkiego, 30-dniowego terminu przechowywania karty teleporady od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii. Czy istnieją skuteczne sposoby, aby zapobiec negatywnym skutkom takiego rozwiązania?

Wprowadzono standard organizacyjny teleporady w podstawowej opiece zdrowotnej
Poinformowanie pacjenta podczas teleporady, czy konieczna jest osobista wizyta u lekarza, zapewnienie poufności i bezpieczeństwa podczas przesyłania cyfrowej dokumentacji medycznej, a także odpowiednie potwierdzenie tożsamości rozmówcy – takie standardy organizacyjne zgodnie z najnowszymi przepisami muszą spełnić przychodnie POZ. Oto szczegóły i termin na dostosowanie się.