Trudności w dodzwonieniu się do przychodni – sprawdź, jakie działania naruszają zbiorowe prawa pacjentów
W jednym z podmiotów leczniczych pacjenci mieli trudności przy rejestracji na teleporady. Rzecznik Praw Pacjenta sprawdził, czy w tej sytuacji doszło do zbiorowego naruszenia praw pacjentów. Sprawdź, jak przebiegła ta sprawa.
- Rzecznik Praw Pacjenta wskazał, że w podmiocie leczniczym występują trudności przy rejestracji telefonicznej na świadczenia zdrowotne.
- W celu zbadania praktyki placówki medycznej rzecznik podejmował próby połączeń do placówki w różnych dniach, o różnych godzinach i na dwa numery telefonów przez wiele dni. Próby kończyły się jednak w blisko połowie brakiem możliwości połączenia, długim czasem oczekiwania na połączenie.
- Rzecznik uznał, że możliwość rejestracji na świadczenia zdrowotne była znacznie ograniczona. W ocenie Rzecznika Praw Pacjenta jego ustalenia wskazywały na to, że w podmiocie leczniczym doszło do stosowania praktyk naruszających zbiorowe prawa pacjentów.
- Czytaj więcej na temat obsługi pacjenta w dokmed24.pl»
Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce
Zyskujesz:
- ✔ Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
- ✔ Alert E-zdrowie
- ✔ Porady email od eksperta
- ✔ Gotowe wzory dokumentów
- ✔ Udział w webinarach
Logowanie