Kiedy teleporada powinna być wykluczona

/appFiles/site_125/images/autor/N15qWT7KRYwoCUS.jpeg

Autor: Karol Kolankiewicz

Dodano: 28 września 2022
Kiedy teleporada powinna być wykluczona

Właściwe udzielanie świadczeń zdrowotnych obejmuje zarówno te, które są realizowane w bezpośrednim kontakcie z pacjentem zgłaszającym się do lekarza, gabinetu zabiegowego czy na salę rehabilitacyjną, jak i te z wykorzystaniem nowoczesnych systemów łączności, czyli w formie teleporady. Sprawdź, kiedy teleporada nie jest dopuszczalna.

  • Udzielanie teleporad podlega takim samym zasadom jak podczas „tradycyjnej” wizyty pacjenta w placówce.

  • Świadczenie teleporad, ale bez możliwości bezpośredniego kontaktu z pacjentem, jego obserwacji czy badania fizykalnego, powinno odbywać się w warunkach zwiększonej ostrożności ze strony lekarza czy pielęgniarki.

  • Naruszenie zasad rzetelności zawodowej przy udzielaniu świadczeń opieki zdrowotnej przez lekarza czy pielęgniarkę może skutkować odpowiedzialnością karną, cywilną lub zawodową.

  • Czytaj więcej na temat teleporad w dokmed24.pl»

Pozostało jeszcze 89% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce

Sprawdź ofertę >>

Zyskujesz:

  • Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
  • Alert E-zdrowie
  • Porady email od eksperta
  • Gotowe wzory dokumentów
  • Udział w webinarach
Słowa kluczowe:
teleporada medyczna