Teleporada

Jak postępować z kartami teleporad udzielonych w związku z przeciwdziałaniem COVID-19

W razie wątpliwości co do udzielonego świadczenia brak dokumentacji medycznej potwierdzającej odbycie teleporady może stanowić dla NFZ powód do niewypłacenia wynagrodzenia za wykonane świadczenie. Sprawdź, jak postępować z kartą teleporady.

Teleporady

Teleporady – uniknij najczęściej popełnianych błędów

W czasie pandemii porady zdalne to jedno z najlepszych rozwiązań chroniących zarówno pacjenta, jak i lekarza. Nie zawsze jednak są one proste i łatwe. Sprawdź, jak uniknąć błędów w udzielaniu teleporad.

stetoskop

Jak są zabezpieczone dane dotyczące zlecania testów na COVID-19 w ramach teleporady

Aplikacja www.gabinet.gov.pl pozwala na obsługę e-zleceń na badania w kierunku COVID-19, a także tworzenie zgłoszeń podejrzenia lub rozpoznania zakażenia bądź choroby zakaźnej i obsługę zdarzeń medycznych. Sprawdź, jak są zabezpieczone dane dotyczące zlecania testów na COVID-19 w ramach teleporady.

System eZdrowie

Udzielanie teleporad – jak rozpocząć pracę z systemem

Rozpoczęcie udzielania teleporad z wykorzystaniem narzędzia Centrum e-Zdrowia powinno być poprzedzone wysłaniem zgłoszenia lekarza lub podmiotu, w którym znajdzie się wykaz pracowników medycznych udzielających e-wizyt. Poznaj ważne porady związane z obsługą systemu.

Chore_dziecko

Teleporada nie jest już standardem dla dzieci i pacjentów przewlekle chorych

Wizyta stacjonarna staje się obowiązkowa m.in. dla dzieci do 6. roku życia i w związku z chorobą przewlekłą, gdy stan pacjenta się pogorszył lub wystąpiła zmiana objawów. W przypadku dzieci poniżej 6. roku życia teleporada będzie możliwa tylko w wyjątkowych sytuacjach, np. w ramach dłuższego leczenia – takie zmiany wprowadza od 15 marca nowelizacja rozporządzenia dotyczącego standardu teleporady.

reklamacja

Co zawrzeć w regulaminie reklamacyjnym teleporad i kiedy pacjent może zgłosić reklamację

Placówki medyczne od początku pandemii wykorzystują telemedycynę i rozszerzają jej zakres. Do jednej z nich zgłosił się pacjent z żądaniem przedstawienia regulaminu reklamacyjnego. Czy placówka musi mieć taki dokument?

Czas

Teleporady musisz udzielić w ciągu doby – poznaj nowe wytyczne

Rejestrując pacjenta na teleporadę, przychodnie podstawowej opieki zdrowotnej będą musiały udzielić mu świadczenia w ciągu doby – takie zmiany wprowadza nowy standard organizacyjny teleporady w podstawowej opiece zdrowotnej. Poznaj kluczowe zmiany w przepisach i dowiedz się, co niepokoi środowisko lekarskie.

Teleporady

Jak uniknąć błędów przy udzielaniu teleporad

Podczas pandemii COVID-19 teleporada staje się standardem świadczenia usług medycznych. Poznaj najważniejsze zasady i obowiązki informacyjne, które musisz dopełnić, aby uniknąć sankcji.

karta teleporady

Karty teleporad – jak zmniejszyć ryzyko krótkiego czasu przechowywania tej dokumentacji

Placówki medyczne obawiają się krótkiego, 30-dniowego terminu przechowywania karty teleporady od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii. Czy istnieją skuteczne sposoby, aby zapobiec negatywnym skutkom takiego rozwiązania?

lekarz rodzinny

Wprowadzono standard organizacyjny teleporady w podstawowej opiece zdrowotnej

Poinformowanie pacjenta podczas teleporady, czy konieczna jest osobista wizyta u lekarza, zapewnienie poufności i bezpieczeństwa podczas przesyłania cyfrowej dokumentacji medycznej, a także odpowiednie potwierdzenie tożsamości rozmówcy – takie standardy organizacyjne zgodnie z najnowszymi przepisami muszą spełnić przychodnie POZ. Oto szczegóły i termin na dostosowanie się.