Pacjent odstępuje od wideokonsultacji – kiedy musisz zwrócić pieniądze

Gdy zawierasz z pacjentem umowę na poradę medyczną przez Internet, musisz wyraźnie potwierdzić nie tylko prawo do odstąpienia od umowy, lecz także jego warunki, w tym ewentualne potrącenie odstępnego. Sprawdź, kiedy będziesz mieć takie prawo.
Czy w przypadku wykupienia przez pacjenta wideokonsultacji i jego późniejszej rezygnacji z wizyty mamy prawną możliwość odmówić zwrotu należności, jeśli odstąpienie od umowy nastąpi przykładowo na mniej niż 24 godziny od wybranego terminu wizyty zdalnej? W regulaminie zamierzamy zastrzec możliwość zmiany terminu zdalnej wizyty do minimum 3 godzin przed jej odbyciem i możliwość całkowitego jej odwołania na minimum 24 godziny przed terminem realizacji. Czy w przypadku usługi realizowanej na odległość można przewidzieć prawo do odstąpienia od umowy przez pacjenta? Dla przychodni medycznej może się to wiązać z dużymi stratami, jeśli pacjenci będą rezygnować z wizyt na 5 minut przed ich planowanym odbyciem, przy jednoczesnym żądaniu zwrotu poniesionych kosztów.
Logowanie
Dołącz do prenumeratorów magazynu
"Dokumentacja Medyczna w Praktyce"
Sprawdź ofertę »- fachowe rozwiązanie Twojego problemu
- alerty prawne na Twój e-mail
- gotowe wzory dokumentów
Zobacz również

Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nr 2 (64) Styczeń-Luty 2021
Sprawdź »