Pacjent odstępuje od wideokonsultacji – kiedy musisz zwrócić pieniądze

/appFiles/site_125/images/autor/EeT8gzVAnNdbPGi.jpeg

Autor: Zuzanna Świerc

Dodano: 11 lipca 2020
Pacjent odstępuje od wideokonsultacji – kiedy musisz zwrócić pieniądze

Gdy zawierasz z pacjentem umowę na poradę medyczną przez Internet, musisz wyraźnie potwierdzić nie tylko prawo do odstąpienia od umowy, lecz także jego warunki, w tym ewentualne potrącenie odstępnego. Sprawdź, kiedy będziesz mieć takie prawo.

Czy w przypadku wykupienia przez pacjenta wideokonsultacji i jego późniejszej rezygnacji z wizyty mamy prawną możliwość odmówić zwrotu należności, jeśli odstąpienie od umowy nastąpi przykładowo na mniej niż 24 godziny od wybranego terminu wizyty zdalnej? W regulaminie zamierzamy zastrzec możliwość zmiany terminu zdalnej wizyty do minimum 3 godzin przed jej odbyciem i możliwość całkowitego jej odwołania na minimum 24 godziny przed terminem realizacji. Czy w przypadku usługi realizowanej na odległość można przewidzieć prawo do odstąpienia od umowy przez pacjenta? Dla przychodni medycznej może się to wiązać z dużymi stratami, jeśli pacjenci będą rezygnować z wizyt na 5 minut przed ich planowanym odbyciem, przy jednoczesnym żądaniu zwrotu poniesionych kosztów.

Pozostało jeszcze 87% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce

Sprawdź ofertę >>

Zyskujesz:

  • Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
  • Alert E-zdrowie
  • Porady email od eksperta
  • Gotowe wzory dokumentów
  • Udział w webinarach