Pacjent odstępuje od wideokonsultacji – kiedy musisz zwrócić pieniądze

/appFiles/site_125/images/autor/v8BCET23OfUL0w6.jpeg

Autor: Zuzanna Świerc

Dodano: 11 lipca 2020
Pacjent odstępuje od wideokonsultacji – kiedy musisz zwrócić pieniądze

Gdy zawierasz z pacjentem umowę na poradę medyczną przez Internet, musisz wyraźnie potwierdzić nie tylko prawo do odstąpienia od umowy, lecz także jego warunki, w tym ewentualne potrącenie odstępnego. Sprawdź, kiedy będziesz mieć takie prawo.

Czy w przypadku wykupienia przez pacjenta wideokonsultacji i jego późniejszej rezygnacji z wizyty mamy prawną możliwość odmówić zwrotu należności, jeśli odstąpienie od umowy nastąpi przykładowo na mniej niż 24 godziny od wybranego terminu wizyty zdalnej? W regulaminie zamierzamy zastrzec możliwość zmiany terminu zdalnej wizyty do minimum 3 godzin przed jej odbyciem i możliwość całkowitego jej odwołania na minimum 24 godziny przed terminem realizacji. Czy w przypadku usługi realizowanej na odległość można przewidzieć prawo do odstąpienia od umowy przez pacjenta? Dla przychodni medycznej może się to wiązać z dużymi stratami, jeśli pacjenci będą rezygnować z wizyt na 5 minut przed ich planowanym odbyciem, przy jednoczesnym żądaniu zwrotu poniesionych kosztów.

Pozostało jeszcze 87 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Dołącz do prenumeratorów magazynu

"Dokumentacja Medyczna w Praktyce"

Sprawdź ofertę »
Zyskujesz:
  • fachowe rozwiązanie Twojego problemu
  • alerty prawne na Twój e-mail
  • gotowe wzory dokumentów
Okładka dokumentacja medyczna