Pacjent odstępuje od wideokonsultacji – kiedy musisz zwrócić pieniądze
Gdy zawierasz z pacjentem umowę na poradę medyczną przez Internet, musisz wyraźnie potwierdzić nie tylko prawo do odstąpienia od umowy, lecz także jego warunki, w tym ewentualne potrącenie odstępnego. Sprawdź, kiedy będziesz mieć takie prawo.
Czy w przypadku wykupienia przez pacjenta wideokonsultacji i jego późniejszej rezygnacji z wizyty mamy prawną możliwość odmówić zwrotu należności, jeśli odstąpienie od umowy nastąpi przykładowo na mniej niż 24 godziny od wybranego terminu wizyty zdalnej? W regulaminie zamierzamy zastrzec możliwość zmiany terminu zdalnej wizyty do minimum 3 godzin przed jej odbyciem i możliwość całkowitego jej odwołania na minimum 24 godziny przed terminem realizacji. Czy w przypadku usługi realizowanej na odległość można przewidzieć prawo do odstąpienia od umowy przez pacjenta? Dla przychodni medycznej może się to wiązać z dużymi stratami, jeśli pacjenci będą rezygnować z wizyt na 5 minut przed ich planowanym odbyciem, przy jednoczesnym żądaniu zwrotu poniesionych kosztów.
Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce
Zyskujesz:
- ✔ Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
- ✔ Alert E-zdrowie
- ✔ Porady email od eksperta
- ✔ Gotowe wzory dokumentów
- ✔ Udział w webinarach