Jakiego prawa pacjenta nie możesz ograniczyć w czasie pandemii

/appFiles/site_125/images/autor/XVmDrMa0d8Ppie5.jpeg

Autor: Aneta Naworska

Dodano: 15 czerwca 2020
Jakiego prawa pacjenta nie możesz ograniczyć w czasie pandemii

W czasie pandemii koronawirusa może dochodzić do sytuacji, gdy dyrektor bądź kierownik podmiotu ograniczają stosowanie praw pacjenta. Czy mogą się spodziewać, że pacjent będzie dochodzić swoich praw, a w dalszej przyszłości zadośćuczynienia za ich naruszenie?

Prawa pacjenta zdefiniowano w ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Jest to katalog otwarty. Oznacza to, że prawami pacjenta będą nie tylko te literalnie wymienione w ustawie, ale również te, które pacjent uzna za swoje prawa, a ostatecznie Rzecznik Praw Pacjenta i/lub sąd je usankcjonują, wydając decyzję lub wyrok. Czego ze strony pacjentów mogą się spodziewać zarządzający, którzy w związku z epidemią COVID-19 musieli wprowadzić pewne ograniczenia w swoich placówkach?

Pozostało jeszcze 81% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce

Sprawdź ofertę >>

Zyskujesz:

  • Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
  • Alert E-zdrowie
  • Porady email od eksperta
  • Gotowe wzory dokumentów
  • Udział w webinarach