Jakiego prawa pacjenta nie możesz ograniczyć w czasie pandemii
W czasie pandemii koronawirusa może dochodzić do sytuacji, gdy dyrektor bądź kierownik podmiotu ograniczają stosowanie praw pacjenta. Czy mogą się spodziewać, że pacjent będzie dochodzić swoich praw, a w dalszej przyszłości zadośćuczynienia za ich naruszenie?
Prawa pacjenta zdefiniowano w ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Jest to katalog otwarty. Oznacza to, że prawami pacjenta będą nie tylko te literalnie wymienione w ustawie, ale również te, które pacjent uzna za swoje prawa, a ostatecznie Rzecznik Praw Pacjenta i/lub sąd je usankcjonują, wydając decyzję lub wyrok. Czego ze strony pacjentów mogą się spodziewać zarządzający, którzy w związku z epidemią COVID-19 musieli wprowadzić pewne ograniczenia w swoich placówkach?
Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce
Zyskujesz:
- ✔ Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
- ✔ Alert E-zdrowie
- ✔ Porady email od eksperta
- ✔ Gotowe wzory dokumentów
- ✔ Udział w webinarach