Jeden inspektor ochrony danych dla kilku placówek – sprawdź, czy jest taka możliwość

/appFiles/site_125/images/autor/8xJoBkRQsI3lPqy.jpeg

Autor: Piotr Glen

Dodano: 25 kwietnia 2018
Jeden inspektor ochrony danych dla kilku placówek – sprawdź, czy jest taka możliwość

Jednym z podstawowych zadań inspektora ochrony danych jest informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o nowych obowiązkach wynikających z RODO. Sprawdź, jak zapewnić możliwość kontaktu z inspektorem, w tym także osób których dane dotyczą, na przykład pacjentów.

Artykuł 37 ust. 2 RODO stanowi, że grupa przedsiębiorstw może wyznaczyć jednego inspektora ochrony danych, jeśli można będzie łatwo nawiązać z nim kontakt z każdej jednostki organizacyjnej. Natomiast ust. 3 mówi, że jeżeli administrator lub podmiot przetwarzający są organem lub podmiotem publicznym, dla kilku takich organów lub podmiotów można wyznaczyć – z uwzględnieniem ich struktury organizacyjnej i wielkości – jednego inspektora ochrony danych. Chciałbym zwrócić tu uwagę, aby użytego w przepisie słowa „kilku” nie rozumieć i tłumaczyć dosłownie. Pojawiają się twierdzenia, że skoro w kilku, to nie więcej niż w dziewięciu, bo powyżej, to już kilkunastu. Jak się do tego odnieść?

Pozostało jeszcze 87% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce

Sprawdź ofertę >>

Zyskujesz:

  • Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
  • Alert E-zdrowie
  • Porady email od eksperta
  • Gotowe wzory dokumentów
  • Udział w webinarach