NFZ utworzył Teleplatformę Pierwszego Kontaktu

/appFiles/site_125/images/autor/jwY01exmsd7rU5i.jpeg

Autor: Redakcja Portalu

Dodano: 25 maja 2021

NFZ utworzył Teleplatformę Pierwszego Kontaktu, na którą można dzwonić w godzinach, gdy nie działają przychodnie POZ. Pacjenci otrzymają tam poradę medyczną, a w razie potrzeby również e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. 

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu jest dostępna pod bezpłatnym numerem 800 137 200. Pacjenci otrzymają tam niezbędną pomoc medyczną od godz. 18.00 do 8.00 oraz w weekendy i święta. Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące.

Teleplatforma ma na celu usprawnienie systemu opieki zdrowotnej i ułatwienie pacjentom w dostępie do lekarza.

Teleplatforma jest skierowana do pacjentów ubezpieczonych w Polsce, będzie ona jednak obsługiwana w czterech językach: polskim, angielskim, rosyjskim i ukraińskim.

Połączenie z numerem TPK - 800 137 200 - jest bezpłatne i może być wykonane tylko z Polski, ponieważ platforma jest przeznaczona tylko dla osób ubezpieczonych i mieszkających w naszym kraju.

 

NFZ utworzył Teleplatformę Pierwszego Kontaktu