Czy lekarz może się kontaktować z pacjentem z prywatnego numeru telefonu
Lekarz zatrudniony w szpitalu badał dokumentację medyczną pacjenta. Po wgłębieniu się w historię choroby postanowił dopytać pacjenta o kilka kwestii. W tym celu zadzwonił do niego z prywatnego telefonu. Czy taka praktyka jest dopuszczalna? Jeżeli tak, to jakie dodatkowe wymagania powinien spełnić lekarz? Czy powinien np. pozyskać dodatkową zgodę pacjenta na kontaktowanie się z nim ze swojego prywatnego telefonu?
- Wymóg zapewnienia poufności danym o stanie zdrowia odnosi się do sytuacji, w której pracownik ADO kontaktuje się z pacjentem telefonicznie.
- ADO odpowiada za właściwe przetwarzanie danych zarówno w przypadku, gdy taki kontakt następuje w ramach infrastruktury telefonicznej ADO, jak i w przypadku, gdy kontakt z pacjentem zostaje nawiązany z prywatnego numeru pracownika.
- ADO powinien podjąć działania, dzięki którym zminimalizuje ryzyko wycieku danych. Taki wyciek może z kolei nastąpić w różnych okolicznościach.
- Czytaj też: Numer telefonu pacjenta a ochrona danych osobowych»
- Czytaj również: Czy pozyskując numer telefonu, należy informować pacjentów o przetwarzaniu danych osobowych»
Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce
Zyskujesz:
- ✔ Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
- ✔ Alert E-zdrowie
- ✔ Porady email od eksperta
- ✔ Gotowe wzory dokumentów
- ✔ Udział w webinarach
Logowanie