Nr 10 (86) Wrzesień 2022

Dodano: 25 sierpnia 2022
Nr 10 (86) Wrzesień 2022

Gdy udzielasz świadczeń zdrowotnych w szpitalu bądź w przychodni specjalistycznej mających kontrakt z NFZ, harmonogram przyjęć jest niezbędnym dokumentem, który musisz prowadzić w czasie rzeczywistym. Gdy robisz to w aplikacji AP-KOLCE, nie masz obowiązku przekazywania danych statystycznych do NFZ w formie komunikatu XML. W artykule pt. „Co musisz wiedzieć o listach oczekujących w aplikacji AP-KOLCE” (s. 4) zamieszczamy przydatne wskazówki dotyczące prowadzenia harmonogramów przyjęć.

Bezsprzecznie sztuczna inteligencja (AI) w ochronie zdrowia staje się faktem. Jej zastosowanie pomaga m.in. efektywnie zarządzać zasobami pozamedycznymi, procedurami szpitalnymi z wykorzystaniem konkretnych zasobów AI. Stosuje się też systemy transkrypcji w codziennej pracy medyków. Z artykułu pt. „Wykorzystanie sztucznej inteligencji w placówce medycznej – przegląd możliwości” (s. 10) dowiesz się, w czym wesprą Cię takie nowoczesne rozwiązania.

Uwzględniając trudną sytuację pacjenta znajdującego się w szpitalu, ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta gwarantuje mu prawo do kontaktu z innymi osobami. Kontakty pacjenta z innymi osobami mogą mieć charakter bezpośredni lub pośredni – telefoniczny, internetowy lub korespondencyjny. Trzeba podkreślić, że przepisy dopuszczają wyłącznie ograniczenia w kontaktach osobistych pacjentów, a nie ich całkowity zakaz. W artykule pt. „Stan zagrożenia epidemicznego: Czy nadal ograniczać odwiedziny pacjentów” (s. 12) podpowiadamy, jak zorganizować odwiedziny pacjentów w szpitalu, biorąc pod uwagę stan zagrożenia epidemicznego.

Spis treści:

DOKUMENTACJA MEDYCZNA

  • Czy lekarz zawsze odpowiada za fałszowanie dokumentacji medycznej
  • Co musisz wiedzieć o listach oczekujących w aplikacji AP-KOLCE

FORMULARZE Z INSTRUKCJĄ

  • Zlecenie badań immunohematologicznych – co powinno zawierać
  • Czego nie może zabraknąć w wyniku badania diagnostycznego z opisem

E-ZDROWIE

  • Wykorzystanie sztucznej inteligencji w placówce medycznej – przegląd możliwości

OBSŁUGA PACJENTA

  • Stan zagrożenia epidemicznego: Czy nadal ograniczać odwiedziny pacjentów
  • Listy pacjentów w dyżurce pielęgniarek – o czym musisz pamiętać, aby nie doszło do ujawnienia danych
  • Reforma POZ: Lekarz podstawowej opieki zdrowotnej zleci więcej badań diagnostycznych

BEZPIECZEŃSTWO DANYCH CYFROWYCH

  • Czy lekarz może się kontaktować z pacjentem z prywatnego numeru telefonu

PYTANIA CZYTELNIKÓW

  • Co ma zrobić pielęgniarka, gdy lekarz nie określił dawki leku w zleceniu iniekcji
  • Czy należy przyjąć upoważnienie do udostępnienia dokumentacji medycznej od niepełnoletniego pacjenta

Pozostało jeszcze 97% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce

Sprawdź ofertę >>

Zyskujesz:

  • Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
  • Alert E-zdrowie
  • Porady email od eksperta
  • Gotowe wzory dokumentów
  • Udział w webinarach