Nr 9 (114) Sierpień 2024
Podmioty lecznicze coraz częściej polegają na zaawansowanej infrastrukturze IT, która obejmuje serwery, oprogramowanie i sprzęt. Choć technologia odgrywa kluczową rolę, to człowiek jest niezastąpiony w jej utrzymaniu. Warto zauważyć, że wiele zadań z tym związanych można efektywnie zlecić na zewnątrz, optymalizując w ten sposób działanie placówki medycznej. Więcej na ten temat przeczytasz w artykule pt. „Sztuczna inteligencja i ochrona danych: wyzwania w zarządzaniu infrastrukturą IT w przychodniach” (s. 3).NFZ regularnie przeprowadza kontrole, aby upewnić się, że podmioty lecznicze właściwie realizują swoje obowiązki wynikające z umów. O tym, jakie mogą być skutki wykrycia nieprawidłowości podczas takich kontroli, piszemy w tekście pt. „Kontrola NFZ wykryła błędy: jakie konsekwencje... »