Zasady dokonywania wpisów w raportach lekarskich czy pielęgniarskich prowadzonych w postaci elektronicznej
W naszej placówce medycznej wdrożyliśmy wykazy – raporty lekarskie i pielęgniarskie w formie elektronicznej. Czy istnieje obowiązek uzupełniania tych wpisów w elektronicznej dokumentacji medycznej?
- Przepisy zwalniają placówki medyczne korzystające z dokumentacji elektronicznej z obowiązku prowadzenia osobnej dokumentacji zbiorczej, natomiast wymagane jest implementowanie rozwiązań umożliwiających generowanie informacji zbiorczych bezpośrednio z dokumentacji indywidualnej pacjenta. To uproszczenie ma na celu efektywniejsze zarządzanie danymi i unikanie powielania dokumentacji.
- Nie wszystkie placówki są objęte tym uproszczeniem. Zakłady opiekuńczo-lecznicze, pielęgniarsko-opiekuńcze, rehabilitacji leczniczej oraz inne jednostki oferujące stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne (np. hospicja) nadal muszą prowadzić dokumentację zbiorczą. Dla tych placówek, utrzymanie tradycyjnej formy dokumentacji jest niezbędne ze względu na specyfikę udzielanych usług.
- Przepisy zmieniły też zakres treści raportów lekarskich i pielęgniarskich w szpitalach. Teraz raporty te mają być bardziej ukierunkowane na potrzeby konkretnych placówek medycznych, zawierając tylko niezbędne informacje gwarantujące bezpieczeństwo pacjentów i ciągłość opieki. To zmienia podejście do gromadzenia i przetwarzania informacji medycznych, kładąc nacisk na praktyczność i efektywność w zarządzaniu danymi.
Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce
Zyskujesz:
- ✔ Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
- ✔ Alert E-zdrowie
- ✔ Porady email od eksperta
- ✔ Gotowe wzory dokumentów
- ✔ Udział w webinarach
Logowanie