Zasady dokonywania wpisów w raportach lekarskich czy pielęgniarskich prowadzonych w postaci elektronicznej

/appFiles/site_125/images/autor/2GnNOBat3Ik6ufr.jpeg

Autor: Marzena Pytlarz-Pietraszko

Dodano: 12 stycznia 2024
Zasady dokonywania wpisów w raportach lekarskich czy pielęgniarskich prowadzonych w postaci elektronicznej

W naszej placówce medycznej wdrożyliśmy wykazy – raporty lekarskie i pielęgniarskie w formie elektronicznej. Czy istnieje obowiązek uzupełniania tych wpisów w elektronicznej dokumentacji medycznej?

  • Przepisy zwalniają placówki medyczne korzystające z dokumentacji elektronicznej z obowiązku prowadzenia osobnej dokumentacji zbiorczej, natomiast wymagane jest implementowanie rozwiązań umożliwiających generowanie informacji zbiorczych bezpośrednio z dokumentacji indywidualnej pacjenta. To uproszczenie ma na celu efektywniejsze zarządzanie danymi i unikanie powielania dokumentacji.

  • Nie wszystkie placówki są objęte tym uproszczeniem. Zakłady opiekuńczo-lecznicze, pielęgniarsko-opiekuńcze, rehabilitacji leczniczej oraz inne jednostki oferujące stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne (np. hospicja) nadal muszą prowadzić dokumentację zbiorczą. Dla tych placówek, utrzymanie tradycyjnej formy dokumentacji jest niezbędne ze względu na specyfikę udzielanych usług.

  • Przepisy zmieniły też zakres treści raportów lekarskich i pielęgniarskich w szpitalach. Teraz raporty te mają być bardziej ukierunkowane na potrzeby konkretnych placówek medycznych, zawierając tylko niezbędne informacje gwarantujące bezpieczeństwo pacjentów i ciągłość opieki. To zmienia podejście do gromadzenia i przetwarzania informacji medycznych, kładąc nacisk na praktyczność i efektywność w zarządzaniu danymi.

Pozostało jeszcze 64% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce

Sprawdź ofertę >>

Zyskujesz:

  • Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
  • Alert E-zdrowie
  • Porady email od eksperta
  • Gotowe wzory dokumentów
  • Udział w webinarach