Jak, zgodnie z RODO, przenieść dane pacjenta do innej placówki

Możliwość przenoszenia danych to jedno z praw osób, w tym pacjentów, których dane są przetwarzane. Wynika ono z przepisów RODO i zabezpiecza interesy tych osób. Sprawdź, jak placówka medyczna powinna wywiązać się z tego obowiązku.
Do placówki zgłosił się pacjent, który chciał odebrać całą swoją dokumentację zawierającą jego dane osobowe i przekazać ją do nowego podmiotu leczniczego. Kierownik dotychczasowej placówki nie zgodził się na żądanie pacjenta i powiedział, że dokumentacja będzie wysłana pocztą bezpośrednio na podany przez pacjenta adres nowej placówki. Czy takie postępowanie jest zgodne z przepisami? Kto w tej sytuacji miał rację? Czy pacjent nie może swobodnie dysponować swoimi danymi?
Logowanie
Dołącz do prenumeratorów magazynu
"Dokumentacja Medyczna w Praktyce"
Sprawdź ofertę »- fachowe rozwiązanie Twojego problemu
- alerty prawne na Twój e-mail
- gotowe wzory dokumentów
Podobne artykuły
Zobacz również


