Jak, zgodnie z RODO, przenieść dane pacjenta do innej placówki
Możliwość przenoszenia danych to jedno z praw osób, w tym pacjentów, których dane są przetwarzane. Wynika ono z przepisów RODO i zabezpiecza interesy tych osób. Sprawdź, jak placówka medyczna powinna wywiązać się z tego obowiązku.
Do placówki zgłosił się pacjent, który chciał odebrać całą swoją dokumentację zawierającą jego dane osobowe i przekazać ją do nowego podmiotu leczniczego. Kierownik dotychczasowej placówki nie zgodził się na żądanie pacjenta i powiedział, że dokumentacja będzie wysłana pocztą bezpośrednio na podany przez pacjenta adres nowej placówki. Czy takie postępowanie jest zgodne z przepisami? Kto w tej sytuacji miał rację? Czy pacjent nie może swobodnie dysponować swoimi danymi?
Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce
Zyskujesz:
- ✔ Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
- ✔ Alert E-zdrowie
- ✔ Porady email od eksperta
- ✔ Gotowe wzory dokumentów
- ✔ Udział w webinarach