Rejestr czynności przetwarzania – co w nim zawrzeć zgodnie z RODO
Podmioty lecznicze prowadzące szpitale, przychodnie i indywidualne praktyki lekarskie i pielęgniarskie są zobowiązane na podstawie RODO do wykonania dodatkowego obowiązku – wdrożenia i prowadzenia tzw. rejestru czynności przetwarzania. Dowiedz się, co powinno znaleźć się w tym dokumencie.
Jednym z przejawów szczególnego statusu danych osobowych pacjentów jest obowiązek prowadzenia przez administratora rejestru czynności przetwarzania. Wymóg ten przewidziany jest w art. 30 RODO. Podmioty przetwarzające dane dotyczące zdrowia (m.in. podmioty lecznicze prowadzące szpitale, przychodnie oraz indywidualne praktyki lekarskie i pielęgniarskie) są zatem zobowiązane na podstawie RODO do wykonania dodatkowego obowiązku – wdrożenia i prowadzenia tzw. rejestru czynności przetwarzania.
Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce
Zyskujesz:
- ✔ Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
- ✔ Alert E-zdrowie
- ✔ Porady email od eksperta
- ✔ Gotowe wzory dokumentów
- ✔ Udział w webinarach