Czy przez telefon można podać pacjentowi kod dostępu do e-recepty – stanowisko UODO
Wprowadzenie e-recept usprawniło i ułatwiło korzystanie z opieki zdrowotnej. Nikt jednak nie spodziewał się, jak istotne będzie to rozwiązanie. Przypadek, ale też ogrom pracy i zaangażowania resortu zdrowia oraz świadczeniodawców sprawiły, że elektroniczne recepty udało się w pełni wdrożyć dosłownie na dzień przed pandemią, która istotnie ograniczyła dostępność do świadczeń stacjonarnych. Jaki jest najczęstszy problem z tą formą recepty?
W dobie pandemii dzięki e-receptom i teleporadom udało się utrzymać ciągłość opieki zdrowotnej – pacjent, nie wychodząc z domu, mógł odbyć poradę lekarską i otrzymać receptę. Nowe rozwiązania, poza licznymi korzyściami, niosą za sobą sporą liczbę pytań, m.in. o to, czy kod dostępu niezbędnego do realizacji e-recepty można udostępnić pacjentowi przez telefon, a jeśli tak, to kto może udzielić pacjentowi takiej informacji?
Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce
Zyskujesz:
- ✔ Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
- ✔ Alert E-zdrowie
- ✔ Porady email od eksperta
- ✔ Gotowe wzory dokumentów
- ✔ Udział w webinarach