Jak krok po kroku przygotować się do wystawiania e-recept od 1 stycznia 2020 r.
Podmioty lecznicze powinny zgłosić gotowość podłączenia swoich systemów do Elektronicznej Platformy Gromadzenia, Analiz i Udostępnienia Zasobów Cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych oraz podłączyć się do niej nie później niż do 31 grudnia 2019 r. Ma to umożliwić wystawianie e-recept od 1 stycznia 2020 r. Sprawdź, jak sprostać nowym wymaganiom.
W ramach projektu Elektronicznej Platformy Gromadzenia, Analiz i Udostępnienia Zasobów Cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych (Platforma) jest udostępniony system P-1. To właśnie on jest podstawą do wdrożenia m.in. systemu recept elektronicznych. Z kolei Rejestr Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL) umożliwia wdrożenie e-recepty w naszym gabinecie. Tam też musimy posiadać konto, aby utworzyć wymagane certyfikaty. Istotą wypełnienia obowiązku związanego w wdrożeniem e-recept w gabinecie jest podłączenie się do systemu P-1. Dokonamy tego, jeżeli uprzednio będziemy zarejestrowani w RPWDL. Jednostką odpowiedzialną za system jest Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (CSIOZ).
Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce
Zyskujesz:
- ✔ Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
- ✔ Alert E-zdrowie
- ✔ Porady email od eksperta
- ✔ Gotowe wzory dokumentów
- ✔ Udział w webinarach