Oświadczenia pacjenta – poznaj nowe funkcjonalności w Internetowym Koncie Pacjenta
Jeżeli pacjent zdecyduje się skorzystać z rozwiązań oferowanych przez Internetowe Konto Pacjenta i wypełni tam stosowne oświadczenia, to placówka medyczna nie będzie miała obowiązku odbierać i załączać do dokumentacji medycznej tych samych oświadczeń. Zapoznaj się z tymi nowymi rozwiązaniami.
Dotychczasowe przepisy rozporządzenia w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania stanowiły, że podmiot prowadzący dokumentację medyczną pacjenta ma w każdym przypadku obowiązek odebrać i załączyć do tej dokumentacji następujące oświadczenia pacjenta:
1) o wyrażeniu zgody na udzielanie informacji o stanie zdrowia pacjenta, rozpoznaniu, proponowanych oraz możliwych metodach diagnostycznych i leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia oraz rokowaniu, ze wskazaniem imienia i nazwiska osoby upoważnionej oraz danych umożliwiających kontakt z tą osobą;
2) o upoważnieniu do dostępu do dokumentacji medycznej;
3) o wyrażeniu zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych.
Oświadczenia te były składane przez pacjentów w postaci papierowej i załączane do dokumentacji – jeżeli ta również była prowadzona w tej postaci – albo przechowywane w oddzielnych zbiorach, jeżeli w podmiocie dokonano już przejścia na dokumentację w postaci elektronicznej.
Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce
Zyskujesz:
- ✔ Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
- ✔ Alert E-zdrowie
- ✔ Porady email od eksperta
- ✔ Gotowe wzory dokumentów
- ✔ Udział w webinarach