Wniosek w sprawie upoważnienia do wystawiania zaświadczeń lekarskich – jak uzupełnić

/appFiles/site_125/images/autor/yPJ1x4CjKDqi6da.jpeg

Autor: Dorota Kaczmarczyk-Szczurek

Dodano: 24 maja 2022
Wniosek w sprawie upoważnienia do wystawiania zaświadczeń lekarskich – jak uzupełnić

Wystawianie elektronicznych zwolnień lekarskich wymaga uzyskania specjalnych uprawnień. W tym celu każdy lekarz musi więc złożyć w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych wniosek w sprawie upoważnienia do wystawiania zaświadczeń lekarskich, czyli FLZA. Sprawdź, co jest niezbędne.

  • Wniosek należy wypełnić wielkimi literami, kolorem czarnym lub niebieskim.

  • Do wniosku o udzielenie upoważnienia koniecznie musisz dołączyć kopię uchwały okręgowej rady lekarskiej w sprawie przyznania prawa wykonywania zawodu. Jednak w przypadku aktualizacji lub korekty danych kopia uchwały nie jest wymagana.

  • Przechodząc do uzupełnienia wniosku, w pierwszej kolejności lekarz musi podać swoje dane. Kolejno wpisujesz więc swój numer PESEL, serię i numer paszportu, ale tylko wówczas, gdy nie masz nadanego numeru PESEL, oraz swoje imię i nazwisko.

  • Czytaj więcej na temat zasad wypełniania dokumentacji medycznej i formularzy w dokmed24.pl»

Pozostało jeszcze 79% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce

Sprawdź ofertę >>

Zyskujesz:

  • Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
  • Alert E-zdrowie
  • Porady email od eksperta
  • Gotowe wzory dokumentów
  • Udział w webinarach