Anna Iłowiecka: Prawo pacjenta do dokumentacji medycznej – jak nie narazić się na jego naruszenie
Prawo pacjenta do dokumentacji medycznej to kluczowy aspekt ochrony jego prywatności oraz bezpieczeństwa. Złożone przepisy i wymogi sprawiają, że nawet drobne uchybienia mogą prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych. Dowiedz się, jak zapewnić pełną zgodność z przepisami, minimalizując ryzyko naruszeń, które mogą wpłynąć na reputację i funkcjonowanie Twojej placówki medycznej. »
Maciej Mrożewski: Sygnaliści w ochronie zdrowia
Obejrzyj webinar, podczas którego omówimy kluczowe aspekty dotyczące ochrony sygnalistów w podmiotach leczniczych. Dowiesz się, kto może pełnić rolę sygnalisty, jakie naruszenia prawa mogą być przez nich zgłaszane, oraz jakie procedury muszą być wdrożone w celu zapewnienia skutecznej ochrony sygnalisty. Zajmiemy się również kwestiami odpowiedzialności za naruszenie ochrony sygnalisty, abyś mógł odpowiednio przygotować swoje procedury do wymogów prawnych. »
Katarzyna Adamska: Polityka ochrony dzieci dla placówki medycznej
Od 15 lutego 2024 r. wszystkie placówki medyczne świadczące usługi dla pacjentów poniżej 18 roku życia są zobowiązane do wprowadzenia nowych standardów ochrony małoletnich. Aby zapewnić zgodność z nowymi przepisami, a także bezpieczeństwo i dobro dzieci w Twojej placówce, obejrzyj nagranie webinaru, który pomoże Ci w pełnym zrozumieniu i wdrożeniu tych wymagań. »
Katarzyna Adamska: Jak skutecznie sobie radzić z kontrolami NFZ, RPP i sanepidu w placówce medycznej
Obejrzyj nagranie webinaru pt. „Jak skutecznie sobie radzić z kontrolami NFZ, RPP i sanepidu w placówce medycznej”. W trakcie webinaru omówiono kluczowe aspekty przeprowadzania kontroli przez te instytucje, najnowsze zmiany prawne oraz praktyczne wskazówki dla placówek medycznych. »
Katarzyna Szambelan: Fundusz kompensacyjny. Nowa formuła dochodzenia roszczeń przez pacjentów – wskazówki dla podmiotów leczniczych
Obejrzyj nagranie webinaru pt. „Fundusz Kompensacyjny. Nowa formuła dochodzenia roszczeń przez pacjentów – wskazówki dla podmiotów leczniczych”. W trakcie webinaru omówiono kluczowe aspekty funkcjonowania Funduszu Kompensacyjnego, najnowsze zmiany prawne oraz praktyczne wskazówki dla podmiotów leczniczych. »
Natalia Zbrojewska: Ochrona małoletnich w podmiotach leczniczych – nowe obowiązki od 15 lutego 2024 r.
Podczas webinaru Natalia Zbrojewska, adwokat, lawyer w F/K Legal, omawia kluczowe aspekty tzw. ustawy Kamilka, skupiając się na ochronie małoletnich w sektorze medycznym. Podkreśla nowe obowiązki placówek, takie jak weryfikacja pracowników pod kątem przestępstw seksualnych i przechowywanie informacji, z naciskiem na kompleksową ochronę dzieci. »
Jakub Ożga: Jak rozwijać klinikę dzięki technologiom
Usprawnienie procesów, skrócenie czasu obsługi pacjentów, zwiększenie rentowności oraz integracja z różnymi systemami to zaleta systemu Medic. Kluczowymi elementami rozwoju są technologia, prostota systemu, kompleksowość funkcji oraz kontakt z pacjentem. Platforma umożliwia efektywne zarządzanie placówkami medycznymi przez nowoczesne rozwiązania informatyczne, dostosowując funkcjonalności do indywidualnych potrzeb placówek medycznych. Posłuchaj Jakuba Ożgi, właściciela Medic.pl »
Robert Kubisztal: Przyszłość medycyny w świetle cyfryzacji i nowych przepisów MDR
W obliczu nieustannie rozwijających się technologii medycznych oraz wprowadzania nowych przepisów regulujących branżę, szpitale stają przed wyzwaniami adaptacyjnymi, które wymagają nie tylko inwestycji finansowych, ale i wsparcia merytorycznego na wielu poziomach. Szczególnie dotkliwie zmiany te odczuwają placówki uniwersyteckie, które ze względu na swoją specyfikę i rozmiar, muszą na bieżąco aktualizować swoje procesy zarówno w zakresie dostępności asortymentu medycznego, jak i wdrażania nowoczesnych rozwiązań cyfrowych. Wysłuchaj wywiadu z Robertem Kupiszem, ekspertem w dziedzinie regulacji wyrobów medycznych. »
Tomasz Walczak: Systemy teleinformatyczne w placówkach medycznych
Stawianie na user experience (UX) w projektowaniu systemów teleinformatycznych przekształca się w branżowy standard. Kluczowe dla powodzenia wdrażania tych systemów jest dobre zrozumienie potrzeb końcowych użytkowników, takich jak personel medyczny i pacjenci, oraz zapewnienie im łatwej i intuicyjnej obsługi. O znaczeniu UX w kontekście systemów medycznych opowiada Tomasz Walczak z firmy Nexus w naszym najnowszym wywiadzie. »