Aneta Naworska: Jak przestrzegać praw pacjenta w podmiocie leczniczym
Wszelkie naruszenia praw pacjenta mogą skutkować wypłatą zadośćuczynienia przez placówkę. Najczęściej dochodzi do nieprawidłowości w zakresie braku uświadomionej zgody na leczenie i zabiegi. Co jeszcze grozi podmiotowi leczniczemu i jak uniknąć dotkliwych konsekwencji finansowych? Posłuchaj, co radzi nasz ekspert, Aneta Naworska, radca prawny, Kancelaria Naworska Marszałek Jarzembska sp. k. w Toruniu. »
Aneta Naworska: Oświadczenia pacjenta
Pacjent może upoważnić wskazane przez siebie osoby do dostępu do dokumentacji medycznej. Najbardziej optymalna jest forma pisemna. Problem pojawia się wtedy, gdy pacjent udziela upoważnienia już po wyjściu ze szpitala. Jak ma wtedy postąpić placówka? Posłuchaj, co radzi nasz ekspert, Aneta Naworska, radca prawny, Kancelaria Naworska Marszałek Jarzembska sp. k. w Toruniu. »
Malwina Jarzembska: Sprawy o błędy medyczne: czy najnowszy pomysł rządzących przyspieszy ich rozstrzyganie
Prowadzenie spraw o błędy medyczne wymaga specjalistycznej wiedzy, uwzględnienia opinii biegłych i ekspertów. O tym, jakie skutki może mieć utworzenie specjalnych jednostek w strukturze prokuratury, zajmujących się wyłącznie błędami medycznymi, mówi Malwina Jarzembska, adwokat z Kancelarii Naworska Marszałek Jarzembska sp. k. w Toruniu. »
Archiwalny Marcin Zemła: Najważniejsze zadania administratora bezpieczeństwa informacji
Jakie pierwsze kroki podjąć, wdrażając procedury ochrony danych w placówce medycznej, jak określić zagrożenia związane z tym obszarem, aby zminimalizować ryzyko wycieku danych, na jakie zagadnienia zwrócić uwagę w pierwszej kolejności. Posłuchaj, co radzi nasz ekspert, Marcin Zemła, właściciel firmy obsługującej jednostki ochrony zdrowia w szerokim zakresie. »
Archiwalny Marcin Zemła: Kiedy powołać administratora bezpieczeństwa informacji
Kiedy powołać administratora bezpieczeństwa informacji, jakie zbiory danych rejestrować, kto może pełnić funkcję ABI. Posłuchaj, co radzi nasz ekspert, Marcin Zemła, właściciel firmy obsługującej jednostki ochrony zdrowia w szerokim zakresie. »
Archiwalny Marcin Zemła: Co zmieniła nowelizacja ustawy o ochronie danych osobowych
Nowelizacja ustawy o ochronie danych osobowych, która weszła w życie w kwietniu 2016 r. wprowadziła wiele kontrowersyjnych rozwiązań. Dowiedz się, jakie to zmiany. Posłuchaj, co radzi nasz ekspert, Marcin Zemła, właściciel firmy obsługującej jednostki ochrony zdrowia w szerokim zakresie. »
Archiwalny Część 2. Zasady udostępniania dokumentacji medycznej pacjentom
Rzecznik Praw Pacjenta nałożył na jedną z placówek medycznych surową karę w wysokości 50 tys. zł za nieudostępnienie dokumentacji medycznej pacjentowi. Trzeba pamiętać, że dokumentację udostępnia się pacjentom zawsze na ich żądanie, w formie kserokopii, odpisów, a także oryginałów. Podmioty będą się bronić przed tego typu praktykami. Jak zatem zobowiązać pacjentów do zwrotu oryginałów dokumentacji? Posłuchaj, co radzi nasz ekspert, Aneta Naworska, radca prawny, Kancelaria Naworska Marszałek Jarzembska sp. k. w Toruniu. »