Aneta Naworska: Jak przestrzegać praw pacjenta w podmiocie leczniczym
Wszelkie naruszenia praw pacjenta mogą skutkować wypłatą zadośćuczynienia przez placówkę. Najczęściej dochodzi do nieprawidłowości w zakresie braku uświadomionej zgody na leczenie i zabiegi. Co jeszcze grozi podmiotowi leczniczemu i jak uniknąć dotkliwych konsekwencji finansowych? Posłuchaj, co radzi nasz ekspert, Aneta Naworska, radca prawny, Kancelaria Naworska Marszałek Jarzembska sp. k. w Toruniu. »
Aneta Naworska: Oświadczenia pacjenta
Pacjent może upoważnić wskazane przez siebie osoby do dostępu do dokumentacji medycznej. Najbardziej optymalna jest forma pisemna. Problem pojawia się wtedy, gdy pacjent udziela upoważnienia już po wyjściu ze szpitala. Jak ma wtedy postąpić placówka? Posłuchaj, co radzi nasz ekspert, Aneta Naworska, radca prawny, Kancelaria Naworska Marszałek Jarzembska sp. k. w Toruniu. »
Malwina Jarzembska: Sprawy o błędy medyczne: czy najnowszy pomysł rządzących przyspieszy ich rozstrzyganie
Prowadzenie spraw o błędy medyczne wymaga specjalistycznej wiedzy, uwzględnienia opinii biegłych i ekspertów. O tym, jakie skutki może mieć utworzenie specjalnych jednostek w strukturze prokuratury, zajmujących się wyłącznie błędami medycznymi, mówi Malwina Jarzembska, adwokat z Kancelarii Naworska Marszałek Jarzembska sp. k. w Toruniu. »
Archiwalny Marcin Zemła: Kiedy powołać administratora bezpieczeństwa informacji
Kiedy powołać administratora bezpieczeństwa informacji, jakie zbiory danych rejestrować, kto może pełnić funkcję ABI. Posłuchaj, co radzi nasz ekspert, Marcin Zemła, właściciel firmy obsługującej jednostki ochrony zdrowia w szerokim zakresie. »