Jakie prawa pacjenta musi respektować pracownik rejestracji medycznej

/appFiles/site_125/images/autor/jwY01exmsd7rU5i.jpeg

Autor: Redakcja Portalu

Dodano: 25 sierpnia 2022
Jakie prawa pacjenta musi respektować pracownik rejestracji medycznej

Rzecznik Praw Pacjenta uznał działania jednej z placówek za naruszające zbiorowe prawa pacjentów. Chodziło o wulgarne zachowanie się wobec pacjentów pracownika rejestracji placówki medycznej, który odmówił także pacjentowi rejestracji do lekarza. O czym musisz wiedzieć, gdy spotkasz się z takim zachowaniem personelu?

  • W jednym z podmiotów leczniczych osoba rejestrująca, zarazem kierownik przychodni, poza nieuprzejmym zachowaniem, także zbierała wywiad chorobowy od pacjentów.

  • Rzecznik Praw Pacjenta uznał te działania za naruszające zbiorowe prawa pacjentów i nakazał ich zaniechanie oraz zamieszczenie przeprosin pacjentów na głównej stronie lokalnego serwisu.

  • Podmiot leczniczy odwołał się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, który wyrokiem z 29 czerwca 2018 r. (sygn. akt VII SA/Wa 824/18) skargę oddalił.

  • Czytaj więcej na temat obsługi pacjenta w dokmed24.pl»

Pozostało jeszcze 77% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce

Sprawdź ofertę >>

Zyskujesz:

  • Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
  • Alert E-zdrowie
  • Porady email od eksperta
  • Gotowe wzory dokumentów
  • Udział w webinarach