Jakie prawa pacjenta musi respektować pracownik rejestracji medycznej
Rzecznik Praw Pacjenta uznał działania jednej z placówek za naruszające zbiorowe prawa pacjentów. Chodziło o wulgarne zachowanie się wobec pacjentów pracownika rejestracji placówki medycznej, który odmówił także pacjentowi rejestracji do lekarza. O czym musisz wiedzieć, gdy spotkasz się z takim zachowaniem personelu?
- W jednym z podmiotów leczniczych osoba rejestrująca, zarazem kierownik przychodni, poza nieuprzejmym zachowaniem, także zbierała wywiad chorobowy od pacjentów.
- Rzecznik Praw Pacjenta uznał te działania za naruszające zbiorowe prawa pacjentów i nakazał ich zaniechanie oraz zamieszczenie przeprosin pacjentów na głównej stronie lokalnego serwisu.
- Podmiot leczniczy odwołał się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, który wyrokiem z 29 czerwca 2018 r. (sygn. akt VII SA/Wa 824/18) skargę oddalił.
- Czytaj więcej na temat obsługi pacjenta w dokmed24.pl»
Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce
Zyskujesz:
- ✔ Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
- ✔ Alert E-zdrowie
- ✔ Porady email od eksperta
- ✔ Gotowe wzory dokumentów
- ✔ Udział w webinarach
Logowanie