Nr Specjalny 4 (25) Wrzesień – Listopad 2022

Dodano: 25 sierpnia 2022
Nr Specjalny 4 (25) Wrzesień – Listopad 2022

Oddajemy w Twoje ręce numer specjalny poświęcony dokumentacji medycznej w rejestracji medycznej i podstawowym zasadom pracy osób rejestrujących.

Rejestracja to pierwsze miejsce, z którym ma kontakt pacjent zwracający się o pomoc. W konsekwencji od jakości prowadzonej dokumentacji, sposobu organizacji pracy rejestracji, jakości obsługi zależy wizerunek placówki, budowany między innymi na wrażeniach pacjenta. Warto zatem wdrożyć taki system, który umożliwi sprawne zarządzanie wszystkimi zadaniami tej jednostki.

W numerze omawiamy ważne zagadnienia prawne, istotne z punktu widzenia rejestracji medycznej, związane z tworzeniem procedur obsługi pacjenta w rejestracji, przestrzeganiem praw pacjentów, systemem kolejkowym.

Znajdziesz tutaj praktyczne porady na temat zatrudniania pracowników rejestracji, ale też wykorzystania nowoczesnych rozwiązań w punkcie rejestracji jak concierge.

Niewątpliwie ważną częścią pracy rejestracji jest udostępnianie dokumentacji medycznej.

W numerze nie brakuje porad związanych z tym, o czym należy pamiętać, wydając dokumentację medyczną, jaka forma wniosku o udostępnienie dokumentacji medycznej jest najbardziej pożądana, a także komu możesz odmówić wydania dokumentacji.

Na końcu znajdziesz też praktyczne listy kontrolne i procedury, które możesz wykorzystać w codziennej pracy

Spis treści:

OBSŁUGA PACJENTA

  • Jak nie dopuścić do najczęstszych błędów przy rejestracji pacjenta
  • O czym musi wiedzieć osoba rejestrująca, która udostępnia dokumentację medyczną
  • Jak ewidencjonować wnioski o udostępnienie dokumentacji medycznej
  • Ustalenie tożsamości pacjenta – jakich zasad przestrzegać, żądając okazania dowodu osobistego
  • Jakie prawa pacjenta musi respektować pracownik rejestracji medycznej
  • Aplikacja AP-KOLCE – jakie obowiązki ma pracownik rejestracji
  • Concierge – dlaczego to dobry sposób na efektywną pracę rejestracji
  • Procedury obsługi pacjenta – o czym trzeba pamiętać przy ich tworzeniu
  • Kompetencje pracowników rejestracji medycznej – co musisz zweryfikować

LISTY KONTROLNE

  • Jakie kompetencje „miękkie” powinny mieć osoby pracujące w rejestracji
  • Jak zorganizować rejestrację online w przychodni
  • Jak zapobiegać zakażeniu COVID-19 w punkcie rejestracji

PROCEDURY

  • Procedura rejestracji pacjentów
  • Procedura rejestracji pacjenta przez telefon
  • Procedura pracy w punkcie rejestracji w dobie COVID-19

Pozostało jeszcze 97% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce

Sprawdź ofertę >>

Zyskujesz:

  • Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
  • Alert E-zdrowie
  • Porady email od eksperta
  • Gotowe wzory dokumentów
  • Udział w webinarach