Pacjent dochodzi zadośćuczynienia za wyrządzoną szkodę – jak zgłosić pozew do ubezpieczyciela
W każdym przypadku, niezależnie od zasadności roszczenia wysuwanego przez pacjenta, musisz powiadomić ubezpieczyciela, u którego wykupiłeś ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej. Jak przygotować zawiadomienie i co w nim zawrzeć?
Z roku na rok przybywa roszczeń pacjentów dotyczących nieprawidłowego udzielenia świadczeń zdrowotnych, co rodzi po stronie placówek medycznych dodatkowe obowiązki. Niezadowolony pacjent może bowiem dochodzić swych praw na kilka sposobów i nie jest w tym zakresie niczym ograniczony. Może zatem wystąpić bezpośrednio do placówki z roszczeniem, np. o wypłatę określonej sumy tytułem odszkodowania i zadośćuczynienia za wyrządzoną szkodę, wnieść wniosek o ustalenie zdarzenia medycznego do wojewódzkiej komisji do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, lecz tylko w przypadku świadczenia szpitalnego, bądź wystąpić do sądu z powództwem cywilnym. Jakiekolwiek działanie ze strony pacjenta powoduje, że podmiot, który udzielił świadczenia zdrowotnego, musi podjąć odpowiednie kroki. Oto one.
Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce
Zyskujesz:
- ✔ Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
- ✔ Alert E-zdrowie
- ✔ Porady email od eksperta
- ✔ Gotowe wzory dokumentów
- ✔ Udział w webinarach