Ustalenie tożsamości pacjenta – jakich zasad przestrzegać, żądając okazania dowodu osobistego
Pracownik rejestracji musi potwierdzić, czy pacjent ma prawo do bezpłatnych świadczeń zdrowotnych. Czy może w tym celu prosić pacjenta o okazanie dowodu osobistego? Jeśli tak, w jaki sposób to zrobić, aby nie naruszyć przepisów o ochronie danych osobowych?
- W praktyce ustalenie i potwierdzenie tożsamości pacjenta następuje przez okazanie dowodu osobistego, paszportu, prawa jazdy albo legitymacji szkolnej.
- Dobrą praktyką jest wręczenie tego dokumentu pracownikowi rejestracji przez pacjenta i korzystanie z niego przez obsługę rejestracji w taki sposób, aby pacjent cały czas widział dokument, lub też okazanie dokumentu z bliskiej odległości, tak aby pracownik rejestracji mógł zobaczyć zdjęcie i odczytać dane pacjenta oraz cechy dokumentu.
- Niedopuszczalne jest zabieranie dokumentu przez pracownika i wychodzenie z nim do innego pomieszczenia albo jego kserowanie.
- Czytaj więcej na temat obsługi pacjenta w dokmed24.pl»
Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce
Zyskujesz:
- ✔ Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
- ✔ Alert E-zdrowie
- ✔ Porady email od eksperta
- ✔ Gotowe wzory dokumentów
- ✔ Udział w webinarach
Logowanie