Jak postępować z pacjentem, który odmawia założenia maseczki ochronnej w podmiocie leczniczym

W związku z powtarzającymi się sytuacjami zdecydowanego sprzeciwu i odmową założenia maseczki ochronnej przez pacjentów na terenie przychodni, zamieszczamy procedurę postępowania z pacjentem w takiej sytuacji.

Całkowita odmowa założenia maseczki ochronnej wiąże się oczywiście z koniecznością opuszczenia pomieszczeń przychodni przez niesfornego pacjenta.

W takich przypadkach właściwe będzie także powiadomienie ochrony budynku o konieczności podjęcia interwencji, a jeśli takiej nie ma, jej zatrudnienie. 

W ostateczności można posiłkować się organami policji i wyproszeniem pacjenta z przychodni.

Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce

Sprawdź ofertę >>

Zyskujesz:

  • Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
  • Alert E-zdrowie
  • Porady email od eksperta
  • Gotowe wzory dokumentów
  • Udział w webinarach