Rejestrujesz pacjentów przez telefon, czy musisz uzyskiwać zgodę na przetwarzanie danych

Jeśli pacjent umawia się telefonicznie na skorzystanie z usługi medycznej, nie jest potrzebna żadna zgoda. Gdy placówka tak postępuje, jest to działanie nieuprawnione. Na co jeszcze zwrócić uwagę podczas uzyskiwania danych od pacjenta?
Przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji świadczeń zdrowotnych odbywa się na podstawie przepisów, a nie na podstawie zgody. Realizując w pełni obowiązek informacyjny możemy w odpowiednich klauzulach informacyjnych, np. w regulaminach e-rejestracji czy w polityce prywatności, informować o zasadach przetwarzania i ochrony danych osobowych, o tym, jakie dane trzeba obowiązkowo podać i dlaczego.
Logowanie
Dołącz do prenumeratorów magazynu
"Dokumentacja Medyczna w Praktyce"
Sprawdź ofertę »
Zyskujesz:
- fachowe rozwiązanie Twojego problemu
- alerty prawne na Twój e-mail
- gotowe wzory dokumentów
Słowa kluczowe:
ochrona danych osobowychPodobne artykuły
Zobacz również
Webinarium

Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nr 2 (64) Styczeń-Luty 2021
Sprawdź »