Brak dostępu do Platformy P1. Jak postępować w takiej sytuacji?
Platforma P1, czyli Elektroniczna Platforma Gromadzenia, Analizy i Udostępniania Zasobów Cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych, umożliwia korzystanie z cyfrowych usług, takich jak np. e-recepta. Jak jednak postępować, gdy trwają prace serwisowe lub dojdzie do niespodziewanej awarii systemu?
- Zgodnie z przepisami dotyczącymi dokumentacji medycznej, prowadzenie jej w formie papierowej jest dopuszczalne, gdy wynika to z rozporządzenia lub warunków technicznych. Receptę należy wystawić wyłącznie w formie papierowej w przypadku problemów technicznych bądź braku dostępu do systemu P1.
- Od 1 listopada 2023 r. e-recepty na niektóre produkty lecznicze można wystawiać wyłącznie w formie elektronicznej. Podobnie dotyczy to e-skierowań, jednak w przypadku braku dostępu do Platformy P1 skierowanie można wystawić w formie papierowej, zgodnie z przepisami dotyczącymi świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
- Dla środków odurzających i substancji psychotropowych istnieją szczególne zasady wystawiania recepty wymagające weryfikacji za pośrednictwem systemu P1 lub przeprowadzenia wywiadu z pacjentem. W przypadku problemów technicznych lekarz może opierać się na informacjach uzyskanych od pacjenta.
Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce
Zyskujesz:
- ✔ Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
- ✔ Alert E-zdrowie
- ✔ Porady email od eksperta
- ✔ Gotowe wzory dokumentów
- ✔ Udział w webinarach
Logowanie