Brak dostępu do Platformy P1. Jak postępować w takiej sytuacji?

/appFiles/site_125/images/autor/CHio7nDgNfMJl3u.jpeg

Autor: Maciej Lipka

Dodano: 14 lipca 2025
Brak dostępu do Platformy P1. Jak postępować w takiej sytuacji?

Platforma P1, czyli Elektroniczna Platforma Gromadzenia, Analizy i Udostępniania Zasobów Cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych, umożliwia korzystanie z cyfrowych usług, takich jak np. e-recepta. Jak jednak postępować, gdy trwają prace serwisowe lub dojdzie do niespodziewanej awarii systemu?

  • Zgodnie z przepisami dokumentację medyczną można prowadzić w formie papierowej, jeśli wynika to z rozporządzenia lub uniemożliwiają to warunki techniczne.

  • Recepty i skierowania wystawia się zasadniczo elektronicznie, ale w razie braku dostępu do systemu P1 dopuszczalna jest forma papierowa.

  • W przypadku środków odurzających i substancji psychotropowych obowiązują szczególne zasady – wymagane jest sprawdzenie w systemie P1 lub opieranie się na wywiadzie z pacjentem przy problemach technicznych.

Pozostało jeszcze 91% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce

Sprawdź ofertę >>

Zyskujesz:

  • Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
  • Alert E-zdrowie
  • Porady email od eksperta
  • Gotowe wzory dokumentów
  • Udział w webinarach