Brak dostępu do Platformy P1. Jak postępować w takiej sytuacji?

/appFiles/site_125/images/autor/CHio7nDgNfMJl3u.jpeg

Autor: Maciej Lipka

Dodano: 14 listopada 2023
Brak dostępu do Platformy P1. Jak postępować w takiej sytuacji?

Platforma P1, czyli Elektroniczna Platforma Gromadzenia, Analizy i Udostępniania Zasobów Cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych, umożliwia korzystanie z cyfrowych usług, takich jak np. e-recepta. Jak jednak postępować, gdy trwają prace serwisowe lub dojdzie do niespodziewanej awarii systemu?

  • Zgodnie z przepisami dotyczącymi dokumentacji medycznej, prowadzenie jej w formie papierowej jest dopuszczalne, gdy wynika to z rozporządzenia lub warunków technicznych. Receptę należy wystawić wyłącznie w formie papierowej w przypadku problemów technicznych bądź braku dostępu do systemu P1.

  • Od 1 listopada 2023 r. e-recepty na niektóre produkty lecznicze można wystawiać wyłącznie w formie elektronicznej. Podobnie dotyczy to e-skierowań, jednak w przypadku braku dostępu do Platformy P1 skierowanie można wystawić w formie papierowej, zgodnie z przepisami dotyczącymi świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.

  • Dla środków odurzających i substancji psychotropowych istnieją szczególne zasady wystawiania recepty wymagające weryfikacji za pośrednictwem systemu P1 lub przeprowadzenia wywiadu z pacjentem. W przypadku problemów technicznych lekarz może opierać się na informacjach uzyskanych od pacjenta.  

Pozostało jeszcze 86% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce

Sprawdź ofertę >>

Zyskujesz:

  • Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
  • Alert E-zdrowie
  • Porady email od eksperta
  • Gotowe wzory dokumentów
  • Udział w webinarach
Słowa kluczowe:
system P1