Po wypisie pacjenta otrzymujesz wynik odbiegający od normy – jak postąpić

/appFiles/site_125/images/autor/QZsLkdl3YRfMASE.jpeg

Autor: Aneta Moskal-Kluska

Dodano: 27 listopada 2019
Po wypisie pacjenta otrzymujesz wynik odbiegający od normy – jak postąpić

Często zdarza się, że niektóre wyniki badań placówka otrzymuje dopiero po wypisaniu pacjenta ze szpitala. Czy w takiej sytuacji masz obowiązek skontaktować się z pacjentem w celu wydania mu wyniku badania diagnostycznego? Sprawdź, jaki związek z tą kwestią ma RODO.

Pacjentowi podczas hospitalizacji zlecono badania diagnostyczne, których wynik szpital otrzyma dopiero po wypisaniu pacjenta do domu. W karcie informacyjnej z leczenia szpitalnego, czyli tzw. wypisie, znajduje się jedynie informacja o przybliżonym terminie otrzymania wyniku zleconego badania diagnostycznego i o możliwości jego odbioru. Pacjent jednak nie zgłasza się po wynik. Co zrobić z wynikiem otrzymanym po wypisaniu pacjenta ze szpitala?Czy szpital ma obowiązek podejmowania działań mających na celu przekazanie pacjentowi tego wyniku badania zwłaszcza, gdy ten odbiega od normy?

Pozostało jeszcze 89% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce

Sprawdź ofertę >>

Zyskujesz:

  • Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
  • Alert E-zdrowie
  • Porady email od eksperta
  • Gotowe wzory dokumentów
  • Udział w webinarach