Po wypisie pacjenta otrzymujesz wynik odbiegający od normy – jak postąpić
Często zdarza się, że niektóre wyniki badań placówka otrzymuje dopiero po wypisaniu pacjenta ze szpitala. Czy w takiej sytuacji masz obowiązek skontaktować się z pacjentem w celu wydania mu wyniku badania diagnostycznego? Sprawdź, jaki związek z tą kwestią ma RODO.
Pacjentowi podczas hospitalizacji zlecono badania diagnostyczne, których wynik szpital otrzyma dopiero po wypisaniu pacjenta do domu. W karcie informacyjnej z leczenia szpitalnego, czyli tzw. wypisie, znajduje się jedynie informacja o przybliżonym terminie otrzymania wyniku zleconego badania diagnostycznego i o możliwości jego odbioru. Pacjent jednak nie zgłasza się po wynik. Co zrobić z wynikiem otrzymanym po wypisaniu pacjenta ze szpitala?Czy szpital ma obowiązek podejmowania działań mających na celu przekazanie pacjentowi tego wyniku badania zwłaszcza, gdy ten odbiega od normy?
Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce
Zyskujesz:
- ✔ Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
- ✔ Alert E-zdrowie
- ✔ Porady email od eksperta
- ✔ Gotowe wzory dokumentów
- ✔ Udział w webinarach