Po wypisie pacjenta otrzymujesz wynik odbiegający od normy – jak postąpić

/appFiles/site_125/images/autor/ZcPKkoRE5duQb3s.jpeg

Autor: Aneta Moskal-Kluska

Dodano: 27 listopada 2019
Po wypisie pacjenta otrzymujesz wynik odbiegający od normy – jak postąpić

Często zdarza się, że niektóre wyniki badań placówka otrzymuje dopiero po wypisaniu pacjenta ze szpitala. Czy w takiej sytuacji masz obowiązek skontaktować się z pacjentem w celu wydania mu wyniku badania diagnostycznego? Sprawdź, jaki związek z tą kwestią ma RODO.

Pacjentowi podczas hospitalizacji zlecono badania diagnostyczne, których wynik szpital otrzyma dopiero po wypisaniu pacjenta do domu. W karcie informacyjnej z leczenia szpitalnego, czyli tzw. wypisie, znajduje się jedynie informacja o przybliżonym terminie otrzymania wyniku zleconego badania diagnostycznego i o możliwości jego odbioru. Pacjent jednak nie zgłasza się po wynik. Co zrobić z wynikiem otrzymanym po wypisaniu pacjenta ze szpitala?Czy szpital ma obowiązek podejmowania działań mających na celu przekazanie pacjentowi tego wyniku badania zwłaszcza, gdy ten odbiega od normy?

Pozostało jeszcze 89 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Dołącz do prenumeratorów magazynu

"Dokumentacja Medyczna w Praktyce"

Sprawdź ofertę »
Zyskujesz:
  • fachowe rozwiązanie Twojego problemu
  • alerty prawne na Twój e-mail
  • gotowe wzory dokumentów
Okładka dokumentacja medyczna