
Stan zagrożenia epidemicznego: czy nadal ograniczać odwiedziny pacjentów
Przepisy dopuszczają jedynie ograniczenia w kontaktach osobistych pacjentów, a nie całkowity ich zakaz. Sprawdź, jak zorganizować odwiedziny pacjentów w szpitalu, biorąc pod uwagę, że mamy obecnie stan zagrożenia epidemicznego.

Aplikacja AP-KOLCE – jakie obowiązki ma pracownik rejestracji
Umieszczanie pacjentów w harmonogramach i na listach oczekujących, a także raportowanie do NFZ to ważne obowiązki pracowników rejestracji. Jak się z nich właściwie wywiązać?

Concierge – dlaczego to dobry sposób na efektywną pracę rejestracji
Jednym z pomysłów na usprawnienie obsługi pacjenta jest wprowadzenie usług concierge’a. Jak takie rozwiązanie przenieść na grunt placówek opieki zdrowotnej?

Kompetencje pracowników rejestracji medycznej – co musisz zweryfikować
Umiejętności miękkie czy kompetencje społeczne i osobiste odgrywają ważną rolę wśród wielu umiejętności wymaganych od pracowników rejestracji. Jak zwrócić na nie uwagę w procesie rekrutacji pracowników?

Procedury obsługi pacjenta – o czym trzeba pamiętać przy ich tworzeniu
Pracownicy rejestracji przychodni czy szpitala na co dzień działają w środowisku mocno obwarowanym przepisami. Ma to duży wpływ na komunikację z pacjentem i kwestie związane z jego obsługą. Sprawdź, na jakie kwestie prawne należy zwracać uwagę, tworząc procedury obsługi pacjenta w rejestracji?

Jak ewidencjonować wnioski o udostępnienie dokumentacji medycznej
Placówka medyczna powinna umożliwić składanie wniosków o udostępnienie dokumentacji medycznej w każdej formie, nie tylko na piśmie. Może to również być w formie wiadomości e-mail czy ustnej. Sprawdź, jak przyjmować różne formy wniosków o udostępnienie dokumentacji medycznej.

Jak nie dopuścić do najczęstszych błędów przy rejestracji pacjenta
Właściwe wprowadzenie danych pacjenta, weryfikacja jego ubezpieczenia przez system EWUŚ bądź inne potwierdzenie uprawnień, wskazanie trybu przyjęcia – to ważne elementy rejestracji pacjenta. Na co jeszcze trzeba zwrócić uwagę, aby nie popełnić błędów?

Jakie prawa pacjenta musi respektować pracownik rejestracji medycznej
Rzecznik Praw Pacjenta uznał działania jednej z placówek za naruszające zbiorowe prawa pacjentów. Chodziło o wulgarne zachowanie się wobec pacjentów pracownika rejestracji placówki medycznej, który odmówił także pacjentowi rejestracji do lekarza. O czym musisz wiedzieć, gdy spotkasz się z takim zachowaniem personelu?

O czym musi wiedzieć osoba rejestrująca, która udostępnia dokumentację medyczną
Osoby rejestrujące najczęściej mają do czynienia z wnioskiem o wydanie kopii dokumentacji medycznej. Choć to zagadnienie wydawałoby się proste do realizacji, w świetle wielu przepisów i ich interpretacji może budzić wątpliwości. O czym więc powinna pamiętać osoba rejestrująca podczas wydawania kopii dokumentacji medycznej?

Ustalenie tożsamości pacjenta – jakich zasad przestrzegać, żądając okazania dowodu osobistego
Pracownik rejestracji musi potwierdzić, czy pacjent ma prawo do bezpłatnych świadczeń zdrowotnych. Czy może w tym celu prosić pacjenta o okazanie dowodu osobistego? Jeśli tak, w jaki sposób to zrobić, aby nie naruszyć przepisów o ochronie danych osobowych?