Brak możliwości rejestracji pacjenta w konkretnym dniu – jak postąpić
Placówka POZ powinna zapewnić dostępność świadczeń lekarza zgodnie z harmonogramem pracy, najczęściej w dniu rejestracji pacjenta. Sprawdź, co możesz zrobić, gdy nie ma możliwości udzielenia świadczenia w danym dniu.
- Zasadą jest, że w przypadkach uzasadnionych stanem zdrowia świadczeniobiorcy świadczenia lekarza podstawowej opieki zdrowotnej udziela się w dniu zgłoszenia, zgodnie z harmonogramem pracy świadczeniodawcy.
- Przepisy dopuszczają możliwość udzielenia świadczenia w terminie uzgodnionym ze świadczeniobiorcą w przypadkach, które nie wymagają podjęcia działań przez lekarza POZ w dniu zgłoszenia pacjenta.
- Rzecznik Praw Pacjenta w wypowiedzi z 16 maja 2022 r. wskazuje, że wizyta u lekarza POZ powinna odbyć się w dniu zgłoszenia, natomiast jeżeli w ogóle nie jest to możliwe, wizyta powinna odbyć się w najbliższym możliwym terminie lub w terminie uzgodnionym z pacjentem.
- Czytaj więcej na temat obsługi pacjenta w dokmed24.pl»
Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce
Zyskujesz:
- ✔ Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
- ✔ Alert E-zdrowie
- ✔ Porady email od eksperta
- ✔ Gotowe wzory dokumentów
- ✔ Udział w webinarach
Logowanie