Brak możliwości rejestracji pacjenta w konkretnym dniu – jak postąpić

/appFiles/site_125/images/autor/ayHjWEcVFlbA209.jpeg

Autor: Anna Słowińska

Dodano: 3 lipca 2022
Brak możliwości rejestracji pacjenta w konkretnym dniu – jak postąpić

Placówka POZ powinna zapewnić dostępność świadczeń lekarza zgodnie z harmonogramem pracy, najczęściej w dniu rejestracji pacjenta. Sprawdź, co możesz zrobić, gdy nie ma możliwości udzielenia świadczenia w danym dniu.

  • Zasadą jest, że w przypadkach uzasadnionych stanem zdrowia świadczeniobiorcy świadczenia lekarza podstawowej opieki zdrowotnej udziela się w dniu zgłoszenia, zgodnie z harmonogramem pracy świadczeniodawcy.

  • Przepisy dopuszczają możliwość udzielenia świadczenia w terminie uzgodnionym ze świadczeniobiorcą w przypadkach, które nie wymagają podjęcia działań przez lekarza POZ w dniu zgłoszenia pacjenta.

  • Rzecznik Praw Pacjenta w wypowiedzi z 16 maja 2022 r. wskazuje, że wizyta u lekarza POZ powinna odbyć się w dniu zgłoszenia, natomiast jeżeli w ogóle nie jest to możliwe, wizyta powinna odbyć się w najbliższym możliwym terminie lub w terminie uzgodnionym z pacjentem.

  • Czytaj więcej na temat obsługi pacjenta w dokmed24.pl»

Pozostało jeszcze 89% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce

Sprawdź ofertę >>

Zyskujesz:

  • Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
  • Alert E-zdrowie
  • Porady email od eksperta
  • Gotowe wzory dokumentów
  • Udział w webinarach
Słowa kluczowe:
rejestracja pacjenta