Odszkodowanie za pozostawienie łańcucha w szyi pacjenta – co warto wiedzieć o roli Rzecznika Praw Pacjenta
Ostatnio w kręgu zainteresowań Rzecznika Praw Pacjenta była sprawa pacjenta, któremu wskutek błędu lekarskiego zaszyto w szyi fragment brudnego łańcucha piły elektrycznej. Rzecznik skierował w tej sprawie pismo do władz szpitala, w którym doszło do fatalnego błędu, i pomógł poszkodowanemu w dochodzeniu roszczeń odszkodowawczych. Oto szczegóły.
- Do wypadku doszło w kwietniu 2021 roku podczas cięcia przez pana Ireneusza drzewa piłą elektryczną. Wówczas łańcuch zerwał się, raniąc go w szyję. Ranę zaopatrzono w szpitalnym oddziale ratunkowym, jednak mimo upływającego czasu nie goiła się właściwie.
- Mężczyzna ponownie pojawił się w szpitalu, twierdząc, że rana się nie goi, cały czas boli, a dodatkowo w miejscu urazu pojawiło się zgrubienie. Odesłano go jednak do domu, bez przeprowadzenia jakiejkolwiek diagnostyki.
- Po trzech dniach zgłosił się na wizytę do poradni chirurgicznej, gdzie wyciągnięto mu z rany blisko 4-centymetrowy fragment łańcucha od piły.
- Pacjent postanowił się nie poddawać i o sprawie zawiadomił Rzecznika Praw Pacjenta, który na podstawie zgromadzonego materiału uznał, że szpital nie zrealizował świadczeń zdrowotnych z dołożeniem należytej staranności. Personel medyczny nie wdrożył diagnostyki, która bezspornie potwierdziłaby, że ranę pacjenta dokładnie oczyszczono.
- Czytaj więcej na temat obsługi pacjenta w dokmed24.pl»
Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce
Zyskujesz:
- ✔ Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
- ✔ Alert E-zdrowie
- ✔ Porady email od eksperta
- ✔ Gotowe wzory dokumentów
- ✔ Udział w webinarach
Logowanie