Odszkodowanie za pozostawienie łańcucha w szyi pacjenta – co warto wiedzieć o roli Rzecznika Praw Pacjenta

/appFiles/site_125/images/autor/2GnNOBat3Ik6ufr.jpeg

Autor: Marzena Pytlarz-Pietraszko

Dodano: 22 kwietnia 2022
Odszkodowanie za pozostawienie łańcucha w szyi pacjenta – co warto wiedzieć o roli Rzecznika Praw Pacjenta

Ostatnio w kręgu zainteresowań Rzecznika Praw Pacjenta była sprawa pacjenta, któremu wskutek błędu lekarskiego zaszyto w szyi fragment brudnego łańcucha piły elektrycznej. Rzecznik skierował w tej sprawie pismo do władz szpitala, w którym doszło do fatalnego błędu, i pomógł poszkodowanemu w dochodzeniu roszczeń odszkodowawczych. Oto szczegóły.

  • Do wypadku doszło w kwietniu 2021 roku podczas cięcia przez pana Ireneusza drzewa piłą elektryczną. Wówczas łańcuch zerwał się, raniąc go w szyję. Ranę zaopatrzono w szpitalnym oddziale ratunkowym, jednak mimo upływającego czasu nie goiła się właściwie.

  • Mężczyzna ponownie pojawił się w szpitalu, twierdząc, że rana się nie goi, cały czas boli, a dodatkowo w miejscu urazu pojawiło się zgrubienie. Odesłano go jednak do domu, bez przeprowadzenia jakiejkolwiek diagnostyki.

  • Po trzech dniach zgłosił się na wizytę do poradni chirurgicznej, gdzie wyciągnięto mu z rany blisko 4-centymetrowy fragment łańcucha od piły.

  • Pacjent postanowił się nie poddawać i o sprawie zawiadomił Rzecznika Praw Pacjenta, który na podstawie zgromadzonego materiału uznał, że szpital nie zrealizował świadczeń zdrowotnych z dołożeniem należytej staranności. Personel medyczny nie wdrożył diagnostyki, która bezspornie potwierdziłaby, że ranę pacjenta dokładnie oczyszczono.

  • Czytaj więcej na temat obsługi pacjenta w dokmed24.pl»

Pozostało jeszcze 85% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce

Sprawdź ofertę >>

Zyskujesz:

  • Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
  • Alert E-zdrowie
  • Porady email od eksperta
  • Gotowe wzory dokumentów
  • Udział w webinarach