Jak poprawić dostępność teleporad dla niepełnosprawnych
Teleporady obecnie są realizowane głównie telefonicznie, co utrudnia osobom niepełnosprawnym dostęp do tego typu usług zdrowotnych. Problemem jest też brak tłumaczy języka migowego. Sprawdź, co można zrobić, aby ułatwić osobom głuchym i niedosłyszącym dostęp do teleporad. »
Limit teleporad w POZ – poznaj nowe wymogi NFZ od 1 września 2021 r.
Wraz z nasilającą się pandemią COVID-19 teleporady stały się codziennością, a w niektórych przypadkach niemal całkowicie wyparły tradycyjne wizyty. Aby ograniczać takie przypadki, ustanowiono standard organizacyjny teleporady, a dodatkowo od 1 września 2021 r. wprowadzono limity teleporad udzielanych w Poz. Poznaj nowe wymogi NFZ. »
Jak postępować z kartami teleporad udzielonych w związku z przeciwdziałaniem COVID-19
W razie wątpliwości co do udzielonego świadczenia brak dokumentacji medycznej potwierdzającej odbycie teleporady może stanowić dla NFZ powód do niewypłacenia wynagrodzenia za wykonane świadczenie. Sprawdź, jak postępować z kartą teleporady. »
Jak są zabezpieczone dane dotyczące zlecania testów na COVID-19 w ramach teleporady
Aplikacja www.gabinet.gov.pl pozwala na obsługę e-zleceń na badania w kierunku COVID-19, a także tworzenie zgłoszeń podejrzenia lub rozpoznania zakażenia bądź choroby zakaźnej i obsługę zdarzeń medycznych. Sprawdź, jak są zabezpieczone dane dotyczące zlecania testów na COVID-19 w ramach teleporady. »
Udzielanie teleporad – jak rozpocząć pracę z systemem
Rozpoczęcie udzielania teleporad z wykorzystaniem narzędzia Centrum e-Zdrowia powinno być poprzedzone wysłaniem zgłoszenia lekarza lub podmiotu, w którym znajdzie się wykaz pracowników medycznych udzielających e-wizyt. Poznaj ważne porady związane z obsługą systemu. »
Teleporada nie jest już standardem dla dzieci i pacjentów przewlekle chorych
Wizyta stacjonarna staje się obowiązkowa m.in. dla dzieci do 6. roku życia i w związku z chorobą przewlekłą, gdy stan pacjenta się pogorszył lub wystąpiła zmiana objawów. W przypadku dzieci poniżej 6. roku życia teleporada będzie możliwa tylko w wyjątkowych sytuacjach, np. w ramach dłuższego leczenia – takie zmiany wprowadza od 15 marca nowelizacja rozporządzenia dotyczącego standardu teleporady. »
Co zawrzeć w regulaminie reklamacyjnym teleporad i kiedy pacjent może zgłosić reklamację
Placówki medyczne od początku pandemii wykorzystują telemedycynę i rozszerzają jej zakres. Do jednej z nich zgłosił się pacjent z żądaniem przedstawienia regulaminu reklamacyjnego. Czy placówka musi mieć taki dokument? »
Teleporady musisz udzielić w ciągu doby – poznaj nowe wytyczne
Rejestrując pacjenta na teleporadę, przychodnie podstawowej opieki zdrowotnej będą musiały udzielić mu świadczenia w ciągu doby – takie zmiany wprowadza nowy standard organizacyjny teleporady w podstawowej opiece zdrowotnej. Poznaj kluczowe zmiany w przepisach i dowiedz się, co niepokoi środowisko lekarskie. »