Udzielasz teleporad zamiast wizyt w przychodni – co może skontrolować NFZ
Udzielanie świadczeń zdrowotnych w formie teleporady w czasach pandemii niewiele zmieniło pod względem możliwości przeprowadzenia postępowania kontrolnego przez NFZ. Fundusz miał i nadal ma niezwykle szerokie uprawnienia do przeprowadzenia własnych ustaleń i sprawdzenia, czy diagnozowanie i leczenie pacjentów przebiega właściwie. Oto szczegóły. »
Wprowadzono standard organizacyjny teleporady w podstawowej opiece zdrowotnej
Poinformowanie pacjenta podczas teleporady, czy konieczna jest osobista wizyta u lekarza, zapewnienie poufności i bezpieczeństwa podczas przesyłania cyfrowej dokumentacji medycznej, a także odpowiednie potwierdzenie tożsamości rozmówcy – takie standardy organizacyjne zgodnie z najnowszymi przepisami muszą spełnić przychodnie POZ. Oto szczegóły i termin na dostosowanie się. »
NFZ wznawia kontrole podmiotów leczniczych
Pandemia trwa, lecz z końcem lipca do normalnego toku wróciły kontrole NFZ. Do takiej decyzji NFZ skłoniły liczne skargi pacjentów. Kontrole czasowo wstrzymano w marcu w związku z sytuacją epidemiczną w kraju. Na co zatem się przygotować? Czego może dotyczyć kontrola? »
COVID-19: zasady przechowywania dokumentacji medycznej z e-wizyty
Potrzeba ograniczenia rozprzestrzeniania się koronawirusa i zapewnienie bezpieczeństwa pacjentom, którzy mimo pandemii musieli realizować swoje potrzeby zdrowotne, w tym odbywać konsultacje z lekarzem, doprowadziła do wprowadzenia uproszczonych procedur udzielania świadczeń zdrowotnych i rozwiązań technicznych zapewniających jak najszerszy dostęp do świadczeń. Sprawdź, jak ograniczyć ryzyko związane ze skróconym okresem przechowywania dokumentacji teleporad. »
Jak przyjmować pacjentów w okresie pandemii z uwzględnieniem reżimu sanitarnego
Przyjmując pacjenta w gabinecie lekarskim, pamiętaj, żeby uwzględnić wymogi prawne i sanitarne w zakresie bezpieczeństwa w okresie pandemii. Sprawdź, jakie kroki należy podjąć, aby odpowiednio zabezpieczyć przed zakażeniem zarówno pacjentów, jak i personelu. »
Jarosław Pinkas: Jak epidemia COVID-19 zmienia funkcjonowanie placówek zdrowia
Od wielu lat mamy procedury dotyczące postępowania w zwalczaniu chorób zakaźnych. Jeśli chcemy mówić o bezpieczeństwie epidemiologicznym w placówkach medycznych, dużych i tych najmniejszych, nie pozostaje nam nic innego, jak ich przestrzeganie - rozmowa z Jarosławem Pinkasem, Głównym Inspektorem Sanitarnym. »
Jakiego prawa pacjenta nie możesz ograniczyć w czasie pandemii
W czasie pandemii koronawirusa może dochodzić do sytuacji, gdy dyrektor bądź kierownik podmiotu ograniczają stosowanie praw pacjenta. Czy mogą się spodziewać, że pacjent będzie dochodzić swoich praw, a w dalszej przyszłości zadośćuczynienia za ich naruszenie? »
Jak prowadzić dokumentację medyczną teleporad
Wraz z wprowadzeniem stanu epidemii Ministerstwo Zdrowia opracowało specjalne przepisy i udostępniło narzędzia do realizacji teleporad. Rozwiązanie to ma na celu zapewnić jak najszerszą dostępność do świadczeń, przy jednoczesnym ograniczaniu rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2. Oto szczegóły. »
- « pierwsza
- «
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- »
- ostatnia »