Jak ma przebiegać elektroniczne przekazanie dokumentacji podmiotowi kierującemu na badanie
Placówka medyczna powinna przekazywać w określonym czasie drogą elektroniczną część sporządzonej przez siebie dokumentacji podmiotowi kierującemu pacjenta na badanie diagnostyczne, konsultację lub leczenie. Taka zasada wynika z nowego rozporządzenia o dokumentacji medycznej, które obowiązuje od początku 2021 roku. Jak ma zatem wyglądać elektroniczne przekazanie dokumentacji?
Jakie funkcjonalności powinny mieć programy do prowadzenia dokumentacji medycznej
Naczelna Rada Lekarska (NRL) zwróciła się ostatnio do Ministerstwa Zdrowia z prośbą o aktualizację dokumentu pt. „Minimalne wymagania techniczne i funkcjonalne dla systemów teleinformatycznych usługodawców”. Dostrzeżono konieczność stworzenia narzędzi, które umożliwią podmiotom i osobom inwestującym w systemy informatyczne czytelne rozróżnienie, który z dostępnych programów przygotowany jest do wymiany elektronicznej dokumentacji medycznej (EDM). Jak zatem ułatwić sobie wybór właściwego oprogramowania?
System Ewidencji Zasobów Ochrony Zdrowia – jakie nowe dane i kiedy prześlesz
Zmieniają się terminy i zakres danych przesyłanych do Systemu Ewidencji Zasobów Ochrony Zdrowia. Rozszerzyła się także grupa podmiotów zobligowanych do comiesięcznego przekazywania informacji w zakresie posiadanych wyrobów medycznych i nabytych środków ochrony osobistej. Poznaj najnowsze zmiany w zakresie raportowania danych do SEZOZ.
Jak będzie przebiegać wymiana elektronicznej dokumentacji medycznej na Platformie P1
Od 1 lipca 2021 r. wszystkie placówki medyczne powinny być gotowe do realizacji wymiany elektronicznej dokumentacji medycznej i raportowania zdarzeń medycznych do Systemu P1, co umożliwi wymianę danych. Sprawdź, co dokładnie będziesz musiał przekazać do systemu.
Nowe rodzaje upoważnień dla asystentów medycznych w podmiocie leczniczym
Chcąc usprawnić pracę lekarzy i odciążyć ich z obowiązków ściśle formalnych, ustawodawca przewidział możliwość upoważnienia asystenta medycznego do wystawiania pewnych rodzajów dokumentów medycznych. Sprawdź, jakie dokumenty może wystawiać asystent medyczny.
Jaki podpis elektroniczny stosować do elektronicznej dokumentacji medycznej
Ustawodawca stopniowo rozszerza katalog dokumentów, które placówki medyczne zobowiązane są prowadzić jako elektroniczną dokumentację medyczną (EDM). W konsekwencji w podmiotach leczniczych pojawiają się coraz częściej pytania, jak bezpiecznie i zgodnie z przepisami tworzyć elektroniczną dokumentację medyczną. Sprawdź, jak autoryzować wytwarzane dokumenty.
Czy musisz wdrożyć elektroniczną postać dokumentacji medycznej w prywatnym gabinecie
Niektóre dokumenty medyczne nadal funkcjonują w formie papierowej, np. skierowania do szpitala psychiatrycznego czy zgody pacjenta na leczenie. Czy w związku z tym od 2021 roku w gabinecie prywatnym też trzeba prowadzić dokumentację medyczną wyłącznie w formie elektronicznej?
Czy placówka POZ może zniszczyć deklaracje wyboru po przeprowadzeniu ich digitalizacji
Czy w przypadku gromadzenia deklaracji papierowych placówka medyczna ma prawo je zdigitalizować i następnie zniszczyć oryginał, nie narażając się jednocześnie na odmowę wypłaty wynagrodzenia z NFZ?
Czy w tym samym podmiocie można prowadzić dokumentację medyczną na dwa sposoby
Czy dopuszczalne jest, aby od 1 stycznia prowadzić w podmiocie jednocześnie dokumentację w postaci elektronicznej i papierowej? Czy istnieją odstępstwa od zasady prowadzenia dokumentacji medycznej w postaci elektronicznej?
Kiedy będzie dopuszczalne prowadzenie dokumentacji medycznej w postaci papierowej – wyjątki
Mimo dość długiego okresu przygotowywania się na nadejście obowiązku prowadzenia dokumentacji medycznej w postaci elektronicznej, który wprowadziły przepisy rozporządzenia ministra zdrowia z 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania, wiele placówek medycznych wciąż staje przed trudnościami jego wypełnienia. Kiedy placówki medyczne mogą się powoływać na brak warunków organizacyjno-technicznych do prowadzenia dokumentacji medycznej w postaci elektronicznej?