Jak bezpiecznie udostępniać dokumentację medyczną w formie elektronicznej
Udostępnianie dokumentów drogą elektroniczną obarczone jest ryzykiem ich przejęcia przez osoby nieuprawnione. Sprawdź, jak zorganizować ten proces, aby zachować zgodność z przepisami o ochronie danych osobowych.
E-recepta i e-skierowanie – co zyskasz dzięki informatyzacji
Lekarze i placówki medyczne coraz częściej stosują nowoczesne technologie w wykonywaniu zawodu, niebawem e-recepty i e-skierowania staną się faktem, a pilotaże przynoszą pierwsze pozytywne doświadczenia. Jaki jest stan realizacji informatyzacji i jakie niesie za sobą korzyści?
Jak nadawać upoważnienia do systemu do e-dokumentacji personelowi medycznemu
Podmioty lecznicze coraz częściej stosują elektroniczną dokumentację medyczną (EDM). Powstaje zatem pytanie, jak realizować dostęp do danych medycznych zgromadzonych w systemie informatycznym, oraz kto i w jakim zakresie może korzystać ze zgromadzonej w ten sposób dokumentacji medycznej. Jest to istotne, gdyż dokumentacja medyczna jest nośnikiem przede wszystkim danych osobowych o charakterze wrażliwym.
Jak opracować procedurę, która zapewni Ci bezpieczne przetwarzanie danych
Zgodnie z zasadą rozliczalności, wszelkie czynności związane z nadawaniem i cofaniem upoważnień oraz uprawnień, powinny być utrwalone w dokumentacji wewnętrznej placówki. Na co należy zwrócić uwagę przy opracowywaniu tej procedury?
Jak uzyskać dofinansowanie z NFZ na zakup programu do e-dokumentacji
Jeśli kupiłeś oprogramowanie do prowadzenia elektronicznej dokumentacji medycznej w tym lub w ubiegłym roku i masz kontrakt z NFZ, do 10 sierpnia możesz złożyć wniosek o dofinansowanie z NFZ. Sprawdź, ile środków możesz zyskać.
Jak wybrać oprogramowanie do elektronicznej dokumentacji medycznej
Zgromadziłeś już wszystkie wymagane informacje, rozpoznałeś i przeanalizowałeś wszystkie procesy zachodzące wewnątrz obiegu informacji medycznej w placówce. Możesz zatem przystąpić do przygotowania dokumentu, w którym zawrzesz te informacje w celu ogłoszenia konkursu ofert bądź przygotowania przetargu. Sprawdź, co jest istotne na tym etapie.
Jaki podpis elektroniczny wykorzystywać do podpisywania elektronicznej dokumentacji
Wraz ze stopniowym wprowadzaniem elektronicznej dokumentacji medycznej (EDM) oraz rozszerzaniem jej stosowania na coraz więcej rodzaj ó w dokumentacji, pojawiają się w ątpliwości związane z jej tworzeniem. Rodzą się przede wszystkim obawy związane z bezpiecznym i zgodnym z prawem składaniem podpis ó w i autoryzacją wytworzonych dokument ó w.
Janusz Cieszyński: Informatyzacja przyniesie wiele korzyści placówkom medycznym
Wprowadzenie elektronicznej dokumentacji medycznej będzie szansą na antybiurokratyczną rewolucję również w przypadku pracy lekarzy - mówi Janusz Cieszyński, wiceminister zdrowia odpowiedzialny za informatyzację systemu ochrony zdrowia. Jego zdaniem wdrażane dzisiaj projekty e-recepta i e-skierowanie zaczną funkcjonować w wyznaczonych terminach.
Kogo można upoważnić do dostępu do e-dokumentacji
Katalog osób (stanowisk), które mogą uzyskać upoważnienie do przetwarzania danych osobowych zawartych w e-dokumentacji jest pochodną celu przetwarzania tych danych i zakresu obowiązków poszczególnych grup pracowników lub współpracowników. Oto szczegóły.
Jak zadbać o bezpieczeństwo e-recept i jakie dane pacjenta są wymagane
Lekarze coraz częściej wystawiają e-recepty. Umożliwiła to nowelizacja ustawy o zawodzie lekarza i lekarza dentysty. W związku z tym pojawiają się pytania, jakich danych mogą żądać od pacjentów, aby wystawić ten dokument i jednocześnie nie naruszyć regulacji dotyczących ochrony danych osobowych?