Upoważnienie dla asystenta medycznego

W jaki sposób upoważnić asystenta medycznego do wystawiania e-recept

Przepisy umożliwiły upoważnienie osób wykonujących czynności pomocnicze do wystawiania e-recept. Wiąże się to również z ich upoważnieniem do przetwarzania danych osobowych i zachowaniem przez te osoby poufności wszelkich informacji i danych uzyskanych w związku z wystawianiem recepty. Zobacz, co się zmieniło w tym zakresie.

Bezpłatne recepty dla seniorów

Którzy lekarze mogą wystawiać recepty na bezpłatne leki dla seniorów – co się zmienia

Od 1 lipca 2020 r. zwiększy się grono lekarzy uprawnionych do wystawiania recept dla seniorów, którzy ukończyli 75 rok życia - receptę będą mogli wypisywać nie tylko lekarze podstawowej opieki zdrowotnej, niektóre pielęgniarki POZ czy lekarze z prawem wykonywania zawodu, którzy zaprzestali jego wykonywania, lecz także lekarze specjaliści. Zobacz, co się zmienia.

Dokumentacja usług e-zdrowia

Jak dokumentować świadczenia zdrowotne udzielane na odległość przez lekarza rodzinnego

W ostatnim czasie mocno widoczne są działania propagujące elektronizację i informatyzację usług opieki zdrowotnej podejmowane zarówno przez Ministerstwo Zdrowia i NFZ. Jednym z nich jest propozycja nowelizacji rozporządzenia w sprawie świadczeń gwarantowanych, rozszerzająca koszyk świadczeń gwarantowanych POZ o wizyty na odległość, realizowane przy użyciu systemów teleinformatycznych lub systemów łączności. Jak je dokumentować?

e-zdrowie

Co zyskasz dzięki systemom teleinformatycznym w placówkach medycznych

Ustawa dotycząca wdrażania rozwiązań w obszarze e-zdrowia wprowadza wiele zmian usprawniających i dostosowuje przepisy do wyzwań oraz pojawiających się potrzeb w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych. Ma także zapewnić dodatkowe narzędzia, dzięki którym pojawią się nowe możliwości działania, które podniosą zadowolenie pacjentów. Poznaj szczegóły.

Bezpieczeństwo e-dokuemntacji

Jak bezpiecznie udostępniać dokumentację medyczną w formie elektronicznej

Udostępnianie dokumentów drogą elektroniczną obarczone jest ryzykiem ich przejęcia przez osoby nieuprawnione. Sprawdź, jak zorganizować ten proces, aby zachować zgodność z przepisami o ochronie danych osobowych.

e-skierowania

E-recepta i e-skierowanie – co zyskasz dzięki informatyzacji

Lekarze i placówki medyczne coraz częściej stosują nowoczesne technologie w wykonywaniu zawodu, niebawem e-recepty i e-skierowania staną się faktem, a pilotaże przynoszą pierwsze pozytywne doświadczenia. Jaki jest stan realizacji informatyzacji i jakie niesie za sobą korzyści?

Przekazanie uprawnień dostępu do systemu

Jak nadawać upoważnienia do systemu do e-dokumentacji personelowi medycznemu

Podmioty lecznicze coraz częściej stosują elektroniczną dokumentację medyczną (EDM). Powstaje zatem pytanie, jak realizować dostęp do danych medycznych zgromadzonych w systemie informatycznym, oraz kto i w jakim zakresie może korzystać ze zgromadzonej w ten sposób dokumentacji medycznej. Jest to istotne, gdyż dokumentacja medyczna jest nośnikiem przede wszystkim danych osobowych o charakterze wrażliwym.

Procedura przetwarzania danych

Jak opracować procedurę, która zapewni Ci bezpieczne przetwarzanie danych

Zgodnie z zasadą rozliczalności, wszelkie czynności związane z nadawaniem i cofaniem upoważnień oraz uprawnień, powinny być utrwalone w dokumentacji wewnętrznej placówki. Na co należy zwrócić uwagę przy opracowywaniu tej procedury?

Programy dla placówek medycznych

Jak uzyskać dofinansowanie z NFZ na zakup programu do e-dokumentacji

Jeśli kupiłeś oprogramowanie do prowadzenia elektronicznej dokumentacji medycznej w tym lub w ubiegłym roku i masz kontrakt z NFZ, do 10 sierpnia możesz złożyć wniosek o dofinansowanie z NFZ. Sprawdź, ile środków możesz zyskać.

oprogramowanie do elektronicznej dokumentacji medycznej

Jak wybrać oprogramowanie do elektronicznej dokumentacji medycznej

Zgromadziłeś już wszystkie wymagane informacje, rozpoznałeś i przeanalizowałeś wszystkie procesy zachodzące wewnątrz obiegu informacji medycznej w placówce. Możesz zatem przystąpić do przygotowania dokumentu, w którym zawrzesz te informacje w celu ogłoszenia konkursu ofert bądź przygotowania przetargu. Sprawdź, co jest istotne na tym etapie.