e-podpis

Jaki podpis możesz zastosować w elektronicznej dokumentacji medycznej

Od 2021 roku ujednolicono zasady podpisywania dokumentacji medycznej prowadzonej w postaci elektronicznej. Sprawdź, do kiedy będziesz mógł stosować podpis z użyciem wewnętrznych mechanizmów systemu teleinformatycznego.

e-medycyna

Oświadczenia pacjenta – poznaj nowe funkcjonalności w Internetowym Koncie Pacjenta

Jeżeli pacjent zdecyduje się skorzystać z rozwiązań oferowanych przez Internetowe Konto Pacjenta i wypełni tam stosowne oświadczenia, to placówka medyczna nie będzie miała obowiązku odbierać i załączać do dokumentacji medycznej tych samych oświadczeń. Zapoznaj się z tymi nowymi rozwiązaniami.

Dokumentacja medyczna

Poznaj wyjątki, kiedy dopuszczalna jest dokumentacja w formie papierowej

Od 1 stycznia 2021 r. placówki medyczne mają obowiązek prowadzenia dokumentacji medycznej w postaci elektronicznej. Wyjątkowo będziesz mógł prowadzić dokumentację medyczną w postaci papierowej, np. gdy warunki organizacyjno--techniczne uniemożliwiają jej prowadzenie w postaci elektronicznej. Jak ten zapis stosować w praktyce?

dokumentacja

Jak udostępniać dokumentację medyczną w dobie pandemii

Nawet w tych wyjątkowych czasach pandemii administrator danych musi zapewnić ochronę danych osobowych osób, których one dotyczą. W związku z tym należy wziąć pod uwagę wiele czynników, aby zagwarantować zgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych. Sprawdź, jak w dobie koronawirusa udostępniać dokumentację medyczną.

e-zdrowie

Czy pacjenci muszą podpisywać oświadczenia o zgodzie na zabieg elektronicznie

Zgodę na udzielenie świadczenia zdrowotnego można złożyć za pomocą Platformy P1, jednak ma ona ogólny charakter. Jak postępować w przypadku rozbudowanych, zindywidualizowanych oświadczeń w odniesieniu do konkretnego zabiegu, poprzedzonych stosowną informacją co do jego przebiegu? To i wiele innych pytań pojawia się w związku z wdrożeniem EDM. Poznaj odpowiedzi na nie.

Lekarz z telefonem

Czy przez telefon można podać pacjentowi kod dostępu do e-recepty – stanowisko UODO

Wprowadzenie e-recept usprawniło i ułatwiło korzystanie z opieki zdrowotnej. Nikt jednak nie spodziewał się, jak istotne będzie to rozwiązanie. Przypadek, ale też ogrom pracy i zaangażowania resortu zdrowia oraz świadczeniodawców sprawiły, że elektroniczne recepty udało się w pełni wdrożyć dosłownie na dzień przed pandemią, która istotnie ograniczyła dostępność do świadczeń stacjonarnych. Jaki jest najczęstszy problem z tą formą recepty?

Teleporada

Czy w komunikacji zdalnej potrzebna jest zgoda pacjenta

Podczas teleporad, żeby zapewnić zgodność przetwarzania danych osobowych z prawem, należy je zbierać np. z powodu konieczności wykonania umowy. Czy trzeba jeszcze uzyskać zgodę pacjenta?

Teleporady a prawo

Jakie są zasady prawne udzielania świadczeń telemedycznych

Polskie prawo przewiduje i dopuszcza udzielanie teleporad medycznych. Obecnie, w dobie panującego wirusa SASR CoV-2, jest to preferowana forma kontaktu z lekarzem i pożądana zarówno przez pacjenta, jak i lekarzy. Poznaj prawne aspekty teleporad.

Teleporady medyczne

COVID-19: zasady przechowywania dokumentacji medycznej z e-wizyty

Potrzeba ograniczenia rozprzestrzeniania się koronawirusa i zapewnienie bezpieczeństwa pacjentom, którzy mimo pandemii musieli realizować swoje potrzeby zdrowotne, w tym odbywać konsultacje z  lekarzem, doprowadziła do wprowadzenia uproszczonych procedur udzielania świadczeń zdrowotnych i rozwiązań technicznych zapewniających jak najszerszy dostęp do świadczeń. Sprawdź, jak ograniczyć ryzyko związane ze skróconym okresem przechowywania dokumentacji teleporad.

wystawianie e-recept

Czy możesz wystawić e-receptę bez osobistego badania pacjenta

Najczęściej lekarz wystawia receptę na określone leki po osobistej wizycie i badaniu pacjenta przeprowadzonym w gabinecie. Sprawdź, kiedy możesz wystawić receptę bez osobistego badania pacjenta?