
Jak podpisywać elektroniczną dokumentację medyczną
Podpisywanie dokumentacji medycznej w postaci elektronicznej już od kilku lat nie podlega szczególnym obostrzeniom. Inaczej jednak będzie z elektroniczną dokumentacją medyczną, której częściowe wdrożenie ma nastąpić 1 stycznia 2019 r. Sprawdź, kiedy możesz podpis składać z wykorzystaniem wewnętrznych mechanizmów systemu informatycznego, a kiedy będziesz musiał mieć k walifikowany podpis elektroniczny?

Czy możesz wdrożyć e-dokumentację tylko w jednej komórce organizacyjnej
Przychodnie często rozważają wdrożenie elektronicznej dokumentacji medycznej tylko w jednej komórce organizacyjnej. Czy po ostatnich zmianach w ustawie o systemie informacji w ochronie zdrowia można zastosować takie rozwiązanie?

Identyfikacja obiektów w e-dokumentacji – czego wymagają standardy interoperacyjności
Jeżeli pacjent, lekarz, dokument czy zdarzenie mają być rozpoznawalni dla odbiorcy dokumentu lub komunikatu w taki sam sposób, jak dla jego autora czy nadawcy, to stosowane identyfikatory muszą być unikatowe i możliwe do weryfikacji poza kontekstem wymiany. Czym się kierować przy ich tworzeniu?

Wdrażasz e-dokumentację – jak używać Polskiej Implementacji Krajowej HL7 CDA
Polska Implementacja Krajowa HL7 CDA jest trudna w czytaniu i jeszcze trudniejsza we wdrożeniu. Osoby podejmujące się tego zadania muszą nabyć sporo wiedzy na temat interoperacyjności, standardu HL7 CDA i zasad jego poprawnej implementacji, żeby właściwie z niej korzystać. Sprawdź, co powinieneś wiedzieć.

Dołącz do pilotażu projektu Tukan
Wciąż można dołączyć do pilotażu projektu Tukan. Jest to platforma weryfikacji zgodności systemów IT z profilami IHE i standardami HL7. Na stronie projektu udostępniono usługi walidacji zgodności ze standardem HL7 CDA i jego Polską Implementacją Krajową testowych dokumentów medycznych w postaci elektronicznej oraz usługi weryfikacji zgodności z profilem IHE XDS.b podstawowych operacji przekazywania dokumentów do repozytorium i ich wyszukiwania w rejestrze. Sprawdź, jak się przyłączyć do projektu.

Jaka dokumentacja będzie obowiązkowa w wersji elektronicznej od 1 stycznia 2019 r.
Od 1 stycznia 2019 r. Ministerstwo Zdrowia planuje wprowadzenie obligatoryjnego obowiązku stosowania trzech wystandaryzowanych dokumentów w formie elektronicznej. Sprawdź, jakie to dokumenty i co zmieniła nowelizacja ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia.

Nowe terminy wdrożenia elektronicznej dokumentacji medycznej – sprawdź, co się zmieni
Trwają prace nad zawężeniem obowiązku tworzenia elektronicznej dokumentacji medycznej do konkretnych rodzajów dokumentów medycznych oraz zmianę terminów wdrożenia EDM. Sprawdź, czego możemy się spodziewać w tym obszarze.

Outsourcing e-dokumentacji – sprawdź, czy poprawi płynność finansową
Gdy nie masz wystarczająco miejsca na przechowywanie dokumentacji medycznej, możesz powierzyć to zadanie zewnętrznemu podmiotowi. P owinno to jednak nastąpić w formie pisemnej umowy. Sprawdź, co jeszcze jest niezbędne, aby dokumentacja była odpowiednio zabezpieczona.

Tworzysz elektroniczne dokumenty medyczne – sprawdź, jakie cechy muszą spełniać
Elektroniczne dokumenty medyczne składają się z chronologicznie uporządkowanych wpisów powstających w różnym czasie. Poznaj wskazówki, jak te tworzyć.

Projektujesz plan wdrożenia e-dokumentacji – przez jakie etapy musisz przejść
Od 1 stycznia 2018 r. obowiązkowe jest wdrożenie e-dokumentacji. Najpierw jednak przed tobą wybór oprogramowania spośród dostępnych na rynku rozwiązań, a jeszcze wcześniej – zapewnienie finansowania dla całego przedsięwzięcia. Jak zatem określić potrzeby i możliwości twojej placówki lub gabinetu w tym zakresie?