Nr 4 (66) Marzec 2021

Dodano: 8 marca 2021
Nr 4 (66) Marzec 2021

Teleporada to usługa świadczona drogą elektroniczną, dlatego obejmuje ją procedura reklamacyjna, która może dotyczyć nie tylko technicznych aspektów związanych z funkcjonowaniem systemu teleinformatycznego (np. przerwanie lub zła jakość połączenia), lecz także skarg w zakresie kwestii medycznych dotyczących udzielonego świadczenia. Z artykułu pt. „Co zawrzeć w regulaminie reklamacyjnym teleporad i kiedy pacjent może zgłosić reklamację” (s. 3) dowiesz się, jak opracować taki dokument i jak przyjmować ewentualne skargi od pacjentów związane z teleopieką.

Sprawdzenie przez NFZ sposobu realizacji umowy przez placówkę medyczną nierozerwalnie wiąże się z kontrolą dokumentacji medycznej, gdyż z niej powinno wynikać, czy organizacja udzielania świadczeń zapewnia dostępność do świadczeń, właściwie stosowane są kryteria medyczne, jakimi powinni kierować się świadczeniodawcy przy umieszczaniu pacjentów na listach oczekujących oraz czy należycie ordynowane są leki.  O tym, jak przygotować się do kontroli, aby NFZ nie miał podstaw do zakwestionowania wymienionych aspektów, przeczytasz w tekście pt. „Co najczęściej NFZ kontroluje w dokumentacji medycznej” (s. 14).

Mimo długiego okresu przygotowywania się na nadejście obowiązku prowadzenia dokumentacji medycznej w postaci elektronicznej wiele placówek medycznych wciąż staje przed trudnościami jego wypełnienia. Z artykułu pt. „Kiedy będzie dopuszczalne prowadzenie dokumentacji medycznej w postaci papierowej – wyjątki” (s. 16) dowiesz się, w jakich sytuacjach możesz się powoływać na brak warunków organizacyjno-technicznych do prowadzenia dokumentacji medycznej w postaci elektronicznej.

Spis treści:

TELEPORADY

  • Co zawrzeć w regulaminie reklamacyjnym teleporad i kiedy pacjent może zgłosić reklamację

DOKUMENTACJA MEDYCZNA

  • Czy możesz żądać od sądu zwrotu kosztów związanych z przekazaniem dokumentacji medycznej pacjenta

FORMULARZE Z INSTRUKCJĄ

  • Instrukcja, jak wypełniać historię choroby
  • Czy w karcie wizyt pielęgniarki opieki długoterminowej domowej należy uzyskać odręczny podpis pacjenta
  • Instrukcja, jak wypełniać historię zdrowia i choroby
  • Zlecenie wykonania badania mikrobiologicznego – co powinno zawierać

KONTROLE NFZ

  • Co najczęściej NFZ kontroluje w dokumentacji medycznej

E-ZDROWIE OD 1 STYCZNIA 2021 R.

  • Kiedy będzie dopuszczalne prowadzenie dokumentacji medycznej w postaci papierowej – wyjątki

PYTANIA CZYTELNIKÓW

  • Czy musisz wystawiać e-skierowania na wewnętrzne procedury

LISTA KONTROLNA:

  • Co zawrzeć w procedurze rozpatrywania skarg i wniosków - lista kontrolna

Pozostało jeszcze 97% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce

Sprawdź ofertę >>

Zyskujesz:

  • Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
  • Alert E-zdrowie
  • Porady email od eksperta
  • Gotowe wzory dokumentów
  • Udział w webinarach