Nr 4 (66) Marzec 2021
Teleporada to usługa świadczona drogą elektroniczną, dlatego obejmuje ją procedura reklamacyjna, która może dotyczyć nie tylko technicznych aspektów związanych z funkcjonowaniem systemu teleinformatycznego (np. przerwanie lub zła jakość połączenia), lecz także skarg w zakresie kwestii medycznych dotyczących udzielonego świadczenia. Z artykułu pt. „Co zawrzeć w regulaminie reklamacyjnym teleporad i kiedy pacjent może zgłosić reklamację” (s. 3) dowiesz się, jak opracować taki dokument i jak przyjmować ewentualne skargi od pacjentów związane z teleopieką.
Sprawdzenie przez NFZ sposobu realizacji umowy przez placówkę medyczną nierozerwalnie wiąże się z kontrolą dokumentacji medycznej, gdyż z niej powinno wynikać, czy organizacja udzielania świadczeń zapewnia dostępność do świadczeń, właściwie stosowane są kryteria medyczne, jakimi powinni kierować się świadczeniodawcy przy umieszczaniu pacjentów na listach oczekujących oraz czy należycie ordynowane są leki. O tym, jak przygotować się do kontroli, aby NFZ nie miał podstaw do zakwestionowania wymienionych aspektów, przeczytasz w tekście pt. „Co najczęściej NFZ kontroluje w dokumentacji medycznej” (s. 14).
Mimo długiego okresu przygotowywania się na nadejście obowiązku prowadzenia dokumentacji medycznej w postaci elektronicznej wiele placówek medycznych wciąż staje przed trudnościami jego wypełnienia. Z artykułu pt. „Kiedy będzie dopuszczalne prowadzenie dokumentacji medycznej w postaci papierowej – wyjątki” (s. 16) dowiesz się, w jakich sytuacjach możesz się powoływać na brak warunków organizacyjno-technicznych do prowadzenia dokumentacji medycznej w postaci elektronicznej.
Spis treści:
TELEPORADY
- Co zawrzeć w regulaminie reklamacyjnym teleporad i kiedy pacjent może zgłosić reklamację
DOKUMENTACJA MEDYCZNA
- Czy możesz żądać od sądu zwrotu kosztów związanych z przekazaniem dokumentacji medycznej pacjenta
FORMULARZE Z INSTRUKCJĄ
- Instrukcja, jak wypełniać historię choroby
- Czy w karcie wizyt pielęgniarki opieki długoterminowej domowej należy uzyskać odręczny podpis pacjenta
- Instrukcja, jak wypełniać historię zdrowia i choroby
- Zlecenie wykonania badania mikrobiologicznego – co powinno zawierać
KONTROLE NFZ
- Co najczęściej NFZ kontroluje w dokumentacji medycznej
E-ZDROWIE OD 1 STYCZNIA 2021 R.
- Kiedy będzie dopuszczalne prowadzenie dokumentacji medycznej w postaci papierowej – wyjątki
PYTANIA CZYTELNIKÓW
- Czy musisz wystawiać e-skierowania na wewnętrzne procedury
LISTA KONTROLNA:
- Co zawrzeć w procedurze rozpatrywania skarg i wniosków - lista kontrolna
Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce
Zyskujesz:
- ✔ Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
- ✔ Alert E-zdrowie
- ✔ Porady email od eksperta
- ✔ Gotowe wzory dokumentów
- ✔ Udział w webinarach