Nr 2 (9) Luty 2017

Dodano: 19 stycznia 2017
Nr 2 (9) Luty 2017

Skuteczną metodą udostępniania dokumentacji medycznej jestudostępnianie danych przez stronę internetową. Wymaga to stworzenia odpowiedniej bazy danych z dostępem dla poszczególnych użytkowników systemu oraz założenia indywidualnego konta przez pacjenta. Innym sposobem jest udostępnianie dokumentacji medycznej za pomocą poczty e-mail. Metoda ta nie wymusza na użytkowniku zakładania dodatkowego konta na stronie placówki medycznej i utrzymywania systemu przez placówkę lub gabinet lekarski. Problemem jest natomiast weryfikacja tożsamości i zakresu uprawnień osoby ubiegającej się o dostęp do dokumentacji medycznej. O tym, jak sobie poradzić z tymi wyzwaniami, przeczytasz w artykule pt. Udostępniasz dokumentację e-mailem – co musisz zagwarantować” (s. 8).

Błędy w tworzeniu oraz prowadzeniu dokumentacji medycznej są dość powszechne. Wskazują na nie kontrole NFZ, urzędów wojewódzkich czy Najwyższej Izby Kontroli. Nieprawidłowości mogą pociągać za sobą skutki finansowe dla placówki czy gabinetu lekarskiego. Jeśli bowiem z dokumentacji nie będzie wynikał fakt udzielenia świadczenia, NFZ zakwestionuje to, czy w ogóle go udzielono. Z artykułu „Nie potwierdziłeś w dokumentacji udzielonych świadczeń - kiedy NFZ Ci nie zapłaci” (s. 11) dowiesz się, jak nie dopuścić do sytuacji, że NFZ nie rozliczy Ci wskazanych procedur medycznych.

Pozostało jeszcze 99% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce

Sprawdź ofertę >>

Zyskujesz:

  • Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
  • Alert E-zdrowie
  • Porady email od eksperta
  • Gotowe wzory dokumentów
  • Udział w webinarach