Nr 7 (14) Lipiec 2017

Dodano: 12 czerwca 2017
Nr 7 (14) Lipiec 2017

W dotychczasowym stanie prawnym istniała niepewność, czy Rzecznika Praw Pacjenta możemy zaliczać do grona organów władzy publicznej, kto może mieć dostęp do dokumentacji medycznej podczas procedury akredytacji czy prac zespołu kontroli zakażeń szpitalnych. Z artykułu pt. „Więcej osób zyska wgląd w dokumentację medyczną - o jakie podmioty chodzi” (s. 4) dowiesz się, co w tym zakresie zmieniła nowelizacja ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.

Osoby wykonujące zawód medyczny oraz placówki medyczne, które je zatrudniają, ponoszą wspólną odpowiedzialność za przestrzeganie i ochronę praw pacjenta. Naruszeniem w tym obszarze jest m.in. brak lub nieczytelne wpisy w dokumentacji medycznej. Najlepiej byłoby, abyś nie dopuścił do takiej, sytuacji, ale gdy już się zdarzyła, możesz podjąć odpowiednie kroki. Jakie? Podpowiadamy Ci w artykule pt. „Nie załączyłeś wyników badań do dokumentacji – sprawdź, co powinieneś zrobić” (s. 8).

Wzrasta liczba spraw wytaczanych przeciwko szpitalom czy lekarzom, w których pacjenci domagają się odszkodowań za szkody, które - jak twierdzą - doznali wskutek nieprawidłowego leczenia prowadzonego przed laty. W artykule pt. „Pacjent zakaził się wirusem wątroby przed wieloma laty – kiedy zapłacisz odszkodowanie” (s. 16) sprawdzisz, jakie kwestie są istotne w tego typu procesach.

Pozostało jeszcze 99% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce

Sprawdź ofertę >>

Zyskujesz:

  • Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
  • Alert E-zdrowie
  • Porady email od eksperta
  • Gotowe wzory dokumentów
  • Udział w webinarach