Nr 3 (10) Marzec 2017
Lekarze muszą wpisywać do dokumentacji medycznej informacje, które są istotne. Zdarza się jednak, że mają problem z pacjentami, którzy nie chcą odnotowywania konkretnych informacji, np. kierowca z rozpoznaną cukrzycą prosi o niewpisanie, że miewa epizody hipoglikemii. Muszą bowiem W tekście pt. „Pacjent żąda niewpisywania wszystkich informacji do dokumentacji – czy możesz mu tego odmówić” (s. 3) podpowiadamy, co możesz zrobić w takiej sytuacji i jak zadbać o to, aby dokumentacja zawierała istotne z medycznego punktu widzenia informacje.
Z końcem roku – zgodnie z nowelizacją ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia - wygasły umowy z NFZ na wystawianie recept. W to miejsce pojawił się obowiązek złożenia do NFZ wniosku o utrzymanie uprawnienia do pobierania numerów recept po wygaśnięciu umowy upoważniającej do wystawiania recept. Początkowo placówki i lekarze mieli na to czas do końca 2016 r., lecz fundusz wydłużył czas na tę czynność o pół roku. Z artykułu pt. „Nie pobrałeś nowych numerów recept – sprawdź, ile jeszcze masz na to czasu” (s. 13) dowiesz się, jakie kroki musisz podjąć, aby zyskać to uprawnienie albo go nie stracić.
Dołącz do prenumeratorów magazynu
Dokumentacja Medyczna w Praktyce
Zyskujesz:
- ✔ Magazyn w wersji papierowej i e-wydania
- ✔ Alert E-zdrowie
- ✔ Porady email od eksperta
- ✔ Gotowe wzory dokumentów
- ✔ Udział w webinarach